Leta i den här bloggen

måndag 2 april 2012

Aldrig nöjd, jag är aldrig nöjd.

Att det ska vara så svårt att bara vara nöjd med livet. Jag vet seriöst inte om jag varit det nån gång. Inte så att jag går runt och är jättemissnöjd, det är inget fel på mitt liv egentligen. Mitt problem är att jag alltid vill ha mer. Eller, jag jämför mig nog med andra och tycker att jag "ligger efter" om ni förstår hur jag menar. Det känns som att mitt liv står still.

Om jag fick välja skulle jag vilja ha:

- Ny fin lägenhet utan sinnessjuka grannar
- Nya möbler
- Ett roligt och givande jobb på 75-100%
- Pengar
- Körkort
- Bil
- Drömkroppen
- Och sen skulle det ju inte sitta fel med en fet sten på vänster ringfinger if you know what I mean... haha

Det jag mest av allt vill ha är nog någon slags plan för mitt liv, jag vill känna att jag är påväg någonstans. Helst ska ju detta vara i rätt riktning också. Har ju tagit tag i kroppen nu och körkortet hoppas jag att jag kan ta tag i i sommar/höst. Resten får vi väl se hur det går med, känns som att ett jobb till hösten är prio ett nu. Vart man nu ska hitta ett sånt.

Nej, nu räcker det med svammel, förstår om ni inte fattar nåt av detta men det är mycket tankar som snurrar just nu.

2 kommentarer:

Malin sa...

Du, jag är precis likadan.. Men jag tror bara att det är hälsosamt att vilja komma framåt i livet. Det kanske känns frustrerande nu, men vill du bara tillräckligt mycket så kommer du att nå dina mål!

Thea sa...

Fattar vad du menar, man ser bara alla som går käpprätt åt rätt håll, vet precis vad dom vill och som går all-in för att ta sig dit. Jag känner precis som du! Om man bara visste vad man ville så skulle de ju vara enklare att komma nån vart. Svårt bara att bestämma sig när man har så många valmöjligheter i precis allt, jag får beslutångest när jag ska beställa mat ute, hur ska man då kunna välja riktningar i livet :P