Leta i den här bloggen

torsdag 10 maj 2012

Träning

Eftersom ni gillar mina träningsinlägg (var väldigt osäker på det innan) kommer här en liten uppdatering på hur min vårutmaning går. Som jag skrivit innan är jag inte där jag skulle vilja vara eller trodde att jag skulle vara efter den här tiden. Men igår tvingade jag mig själv att se över mina tankar och kartlägga Vad som är problemet och Hur jag ska komma tillrätta med det.

Problemet är alltså att jag känner att jag står still vikt och måttmässigt. Jag går inte ner och jag blir inte mindre. Men om jag flyttar fokus från det yttre till det inre så är det en jäkla skillnad på min fysik nu jämfört med i början på året. 

Jag har blivit så mycket starkare vilket jag märker mest på jobbet. I början tyckte jag att en platta öl (24 st) var hur tung som helst. Igår lyfte jag tre st (med 33cl burkar) plattor utan några större problem. Skulle kanske inte orka bära dem några längre sträckor men ett par meter var lugnt. 

Samma sak hemma, saker som jag tidigare har behövt hjälp att lyfta klarar jag av själv och det är superskönt. Dessutom har jag bättre kondition och känner mig fastare i kroppen. 

Ska vi fortsätta på de positiva förändringarna kan jag nämna att jag blivit piggare, sover bättre och kanske det viktigaste av allt: Jag tycker att det är KUL att träna. Jag ser det inte som ett jobbigt måste utan som något roligt som jag vill göra. Det är väl därför jag har varit lite frustrerad de senaste veckorna när jag inte har kunnat träna som vanligt pga skador och sjukdomar. 

Men nästa vecka, då jävlar börjar jag igen och då ska jag göra några förändringar i träningsschemat. Jag ska få in två pass som fokuserar på styrka och två på kondition. Jag känner att jag har kommit efter med konditionsträningen på senaste och det är ju inte bra. 

Idag är det 3 veckor till den första Juni och dessa veckor ska ägnas åt att träna och äta rätt (för där har jag slarvat) för den 1:a Juni ska jag ha nått mitt första delmål. Något annat tolererar jag inte. Sen har jag flyttat fram mitt stora mål till Midsommar. Det känns rimligt och den här gången är det 100% fokus som gäller. Inget slarv med maten och inga ursäkter för att inte träna.

Jag ser redan flera positiva förändringar från när jag startade så nu är det bara att köra på och inte ge upp för till midsommar ska jag vara i sån jävla toppform. 

Nu kööööör vi!

Inga kommentarer: