Leta i den här bloggen

söndag 13 maj 2012

Söndagkväll

Hej på er alla fina läsare. Hoppas att ni har haft en lika bra helg som jag. Inte för att jag har hjort nåt speciellt, jag har mest bara myst med min älskling (det är väl speciellt iofs) och ätit massa god mat. Idag åkte vi även ut till VO och gick 2,5:an i det fina vädret. Så himla härligt och inte en endaste liten orm såg vi (har seriöst sett en ormjävel varje gång jag är där annars), antar att alla joggare hade skrämt bort dem.

Nu sitter jag och planerar min vecka. Utgår från hur jag ska jobba och lägger sedan in träning, umgänge och "egen-tid". Tänkte köra Styrketräning på actic på tisdag, Bodycombat på TR på onsdag och på torsdagen hade jag tänkt Bodybalance men det passet finns inte med i veckans schema på TR så jag kanske går och simmar eller tar en långpromenad istället. På fredag blir det hemmaträning på crosstrainern.

En grej jag är så himla glad över är att jag har skaffat mig ett par härliga träningskompisar. Eller, jag kände dem ju innan men att vi har börjat träna ihop. Nu har jag tre personer som ser till att jag kommer iväg till träningen när jag inte riktigt kan motivera mig själv. Det är ju så mycket roligare att ha nån att snacka med på väg till eller under träningen. Bara det att man har bestämt en tid och plats med någon annan gör ju att det blir lättare att lyfta röven ur soffan. Dessutom är jag ju så feg när det gäller att testa nya pass så då vill jag gå med någon som är rutinerad så jag inte gör bort mig.

Så tack till mina fina motionsvänner som gör allt från promenader till styrketräning roligare :)


4 kommentarer:

Kristoffer sa...

Fint att få lite rutin på saker, eller hur? =)

Nu vet ju inte jag om jag räknas in bland de där tre (bor ju trots allt inte i stan ;), men vad säger du om att köra ett eller två pass nu i helgen? Ser ut som att jag är i stan från onsdag kväll till söndag kväll.

Du måste ju få prova det passet du missade senast ;)

Kaos-Lina sa...

Ja verkligen. Vore superkul att köra ett pass i veckan, vad tror du om torsdag? Ser fram emot grym träningsvärk igen haha :)

Kristoffer sa...

Nu på torsdag verkar det som att Actic har stängt (det står på deras hemsida iaf). Är du ledig på fredag?

Annars kan vi smälla till på lördag, men då kan det ju bli lite svårt att hinna med ett pass till på helgen ;)

Kaos-Lina sa...

Aj då, det hade jag missat. Fredag kan jag nog inte tyvärr men jag ska se hur lördagen ser ut.