Leta i den här bloggen

torsdag 3 maj 2012

Torsdag kväll

Gud vilken kreativ rubrik haha. Kom nyss hem från gymmet där det blev styrketräning och lite kondition. Skönt att vara tillbaka efter all träningsvärk.

Sitter och kollar på Skönhetsbubblan om plastikoperationer och undrar lite vad det är som är så upprörande med att folk opererar sig. Visst, jag tycker inte att det är supersnyggt med stelopererade skräcködlor a la Agnes Nicole Winter men  å andra sidan är det ju oviktigt vad jag och alla andra tycker så länge hon är nöjd. Och varför ska man inte få fixa nåt man är missnöjd med om man vill, vågar och har råd?

För mig är det självklart att man ska göra något åt det man mår dåligt över. Om det då är en sned näsa, för stora eller för små bröst eller en slapp mage, ja då tycker inte jag att man ska moralisera över att människor åtgärdar detta.

Jag skulle själv inte ha något emot att fixa en del men eftersom jag inte har den typen av ekonomi så får det vänta till senare. Har ju lääääänge tänkt göra något åt mitt ärr i pannan som är allt annat än snyggt, men jag är så rädd för att det ska bli ett ännu större ärr så jag har inte ens kollat upp om det skulle gå att göra nåt åt det.

Hur som helst: Alla bestämmer över sina egna kroppar och vill man ändra nåt så är det inte upp till omvärlden att döma om det är rätt eller fel. Låt folk göra som de vill.

Vad tycker ni? Plastikoperationer, bu eller bä?

1 kommentar:

Thea sa...

Att vara nöjd med sig själv handlar ju egentligen mest om självkänsla, mycket sitter ju i det psykiska! Inte säkert att de hjälper att operera sig bara för att man är missnöjd och mår dåligt över nått.

Jag tycker att de är skitbra att möjligheten finns, det hjälper ju jätte många att må bättre so why not? Huvudsaken är att man inte stirrar sig blind på andra utan försöker se enbart till sig själv! Jag är definitivt för operationer! Man lever ju bara en gång så varför inte se till att vara nöjd och stolt över sig själv när man kan välja, hoppas bara att folk börjar med att tänka från rätt ände innan man tar ett beslut.