Leta i den här bloggen

måndag 21 maj 2012

Monday!

Då var det måndag igen. Har jobbat mitt favoritpass 8.30 - 14.15 och varit och handlat. Lagade Zucchini-pasta  med carbonara sås till lunch. Har ju aldrig testat att göra zucchinipasta innan men det var faktiskt gott. Det slog inte min vanliga carbonara (som är grym) men den är helt klart ett bra alternativ när man vill minska på kolhydraterna.

Tänkte att jag kan ge er receptet eftersom jag är så snäll!

Till tre portioner behöver du:

1 Zuccini/squash
1 paket bacon
1 lök
2 ägg
1,5 dl grädde
1,5 dl riven ost
salt, peppar och persilja

Börja med att fräsa bacon och lök tills baconet är lite knaprigt. Under tiden som det steker hyvlar du en squash med osthyveln så att det blir som bred spagetthi. Koka några minuter i saltat vatten. Blanda ägg, ost, grädde, salt och peppar i en bunke. Häll alltihop (bacon, lök, äggröra) över squashen och blanda snabbt ihop så att osten smälter.

Servera med persilja på toppen och en god sallad.

Nu ska jag röja i köket och sedan väntar en promenad och ett pass Bodybalance :)


Inga kommentarer: