Leta i den här bloggen

måndag 9 januari 2012

Städryck

Fick ett riktigt städryck idag och nöjde mig inte med badrummet utan gick loss på köksgolvet, hallen och sängen. Nu har jag ett superfräscht badrum, en ren hall, ett fint kök samt en renbäddad säng. Inte illa alls. Röjde även ur badrumsskåpet och satte upp en tavla som jag hittade när jag städade.

Jag gnäller ju ofta om min lägenhet men egentligen är det inte själva lägenheten det är fel på utan inredningen. Eftersom jag inte är en händig människa kommer inget upp på väggarna och en del möbler är fortfarande hopplock från alla möjliga håll. Det finns liksom ingen röd tråd och jag hatar det.

Så nu ska jag göra nåt åt detta genom att måla om tvbänken (som egentligen är ett soffbord) från svart till vit och se till att övertala någon att komma hit och sätta upp lite hyllor samt en bänkskiva i köket så jag får lite mer yta att ställa saker på. Sen ska jag införskaffa några tavellister, en matta och några nya lampor. Sen borde det se betydligt bättre ut här hemma.

Funderar även på ett barbord med stolar till rummet så att man kan äta här inne utan att sitta i soffan. MEn svårt att hitta något när man har världens minsta budget.

Inga kommentarer: