Leta i den här bloggen

tisdag 31 januari 2012

Helg mitt i veckan

Efter en hård dag (not) på jobbet är jag nu ledig i två dagar igen. Skönt. Så jag unnar mig ett glas vitt till Big Bang Theory. Tänkte unna mig en chokladbit också men nej, vågen har börjat gå åt fel håll så nu är det skärpning som gäller. Har inte direkt varit hälsosam de senaste veckorna men nu är det ändring som gäller.

Har köpt hem massor med frukt och grönt samt andra nyttigheter. Tanken är att jag ska äta nyttigt och bra i veckorna och sen får jag unna mig på helgerna. Förmodligen kommer det att slinka ner något gott i veckorna också men jag ska verkligen försöka att låta bli.

Sen tänkte jag gå och träna imorgon samt torsdag. Nu känns det som att förkylningen släppt taget och då ska det nog inte vara någon fara att träna lite lätt.

Har ett nytt mål och det är att träna minst tre dagar i veckan hela februari. Promenader räknas också, bara jag rör på mig. Så tre pass borde jag klara av utan problem.

Inga kommentarer: