Leta i den här bloggen

måndag 16 januari 2012

Inredning

Just nu är jag inne i en period när jag vill göra om nästan allt i min lägenhet. Bli så himla sugen på att inreda ibland och jag tycker ju att det är så himla kul att leta inspiration både hemma hos folk, på bloggar och i inredningsmagasin.

Som så många andra gillar jag vitt men jag vill inte ha ett för sterilt hem så jag försöker blanda upp med lite färg. Tyvärr så funkar det ju inte att blanda massa olika färger i en så liten lägenhet. Så nu är det mest vitt och beiget. Låter skittråkigt men det blir nog snyggt snart när jag får till det lite mer som jag vill ha det. Min budget är ju väldigt begränsad ( läs: vääääääldigt) så det går ju inte snabbt men den här månaden tänkte jag försöka göra en del.

Har fått för mig att jag ska tillverka en egen sänggavel eftersom jag inte hittar en sån som jag vill ha någonstans. Och så jävla svårt ska det väl inte behöva va. Har räknat ut att jag bara behöver en träskiva (plywood, spån, whatever), vadd, vitt tyg och en häftpistol. Ska väl inte vara omöjligt.

Sen har jag ju mitt måleriprojekt som jag ska påbörja imorn. Ska se om jag kan hitta nått sandpapper i källaren och börja slipa tv-bänken ikväll. Imorn åker jag ut till mamma och lånar pensel och kanske färg om det finns någon. Kul att ha lite projekt när man är ledig. Jag lovar att visa före och efterbilder om ni vill se?

Inga kommentarer: