Leta i den här bloggen

torsdag 5 januari 2012

Good evening!

Nu har jag kommit hem efter en lång dag på jobbet. Har verkligen inte kännt mig på topp idag eftersom jag vaknade med halsont och nästäppa igen. Så jävla tråkigt! Men dagen har gått bra ändå, bara att bita ihop och försöka. Skönt att det var ganska lugnt i butiken de sista timmarna och att man har så bra kollegor.

Nu är jag ledig fram till lördag och ikväll tänker jag inte göra ett dugg. Har köpt en stor godispåse och ska bädda ner mig i soffan med den och en kopp ingefärste. På måndag börjar jag mitt hälsosamma liv så det gäller att passa på nu haha.

Ska åka och handla i helgen och köpa hem massa nyttigt och gott. Sen ska jag göra matlådor så att jag inte behöver äta ute varje gång jag får hoppa in och jobba lite oförberett. Den här veckan har det liksom blivit både Subway, Corner och McDonalds. Inte ok någonstans, förutom Subway som faktiskt går att få ganska nyttigt. Nu blir det sunda matvanor igen i lite lchf inspirerad stil.

Nu vill jag faktiskt inte gå ner särskilt mycket i vikt. Något kilo till bara så är jag nöjd. Eller så nöjd som jag kan bli. Jag kommer ju aldrig att bli pinnsmal och egentligen vill jag ju inte det heller. Gillar ju att ha lite kurvor.

Så i år satsar jag på att bli vältränad, hälsosam och få en lite fastare kropp. Tappar jag några kilo gör det ju såklart inget men det är inte prio 1 längre. Skönt det.

Hörs imorn!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillade sista delen, men så klart inte att du är sjuk igen. Krya på dig! Hoppas ingefärste hjälper.

Kaos-Lina sa...

Tack så mycket! Mår bättre nu :)