Leta i den här bloggen

onsdag 11 januari 2012

Men seriöst?

Haha, jag tror inte att någon i min omgivning har missat problemen med tvättstugan i huset jag bor i. Det har ju gått så långt att jag numera hellre tvättar hemma hos andra. Då får jag i alla fall ha sakerna i fred. Det senaste i tvättstugedramat är att någon har stulit en av elfa-backarna som ska finnas i tvättstugan.

Ni kan inte föreställa er hur upprörande det är för vissa. Alltså jag fattar inte att man orkar bry sig. Antagligen är det väl någon som burit upp tvätt till sin lägenhet och glömt ställa tillbaka den. Eller råkat ha sönder den och slängt den, vad vet jag. Hur som helst tycker jag att det är såå omoget att sätta upp lappar om "stölden" och framförallt inte skriva under med sitt namn när alla kan se vem som skrivit lappen.

Och om den nu "tillhör tvättstugan och är inte någons egendom" borde det väl kanske vara ägaren till huset som blir upprörd och inte någon som har självutnämnt sig till tvättstugeväktare.

För att prata om något roligare än galningar. Idag är jag ledig och ska ägna dagen åt att städa lite och sen åka och träna. Är verkligen peppad på att komma igång igen efter ett lååååångt uppehåll.

Ikväll blir det en sväng till Briggen och avskedsmiddag för Anders som flyttar. Får se om jag har råd med en förrätt eller nåt haha.

Inga kommentarer: