Leta i den här bloggen

tisdag 10 januari 2012

Lina Testar!

Jag är ju som bekant lite besatt av skönhetsprodukter och älskar att läsa på om nya mirakelprodukter. Min nya skönhetsguru är Quetzala Blanco. Gå in på hennes blogg och kolla in huden. Jag vill ha! Så därför testar jag nu två av hennes budgettips: Hydrokortisonkräm och Ricinolja. Båda finns på apoteket och båda kostar under 50:-.

Hydrokortisonkrämen ska ta bort rödhet, torrhet och utslag (t.ex finnar) och är enligt Q en av de bästa krämerna på marknaden.

Ricinolja används på både hud och hår och ska tydligen ge glansigt och lent hår. Har hört från flera håll hur bra detta ska vara för håret och dessutom ska det göra att ögonfransarna blir starkare och växer bättre.

Nu sitter jag med båda i ansiktet och känner mig ganska flottig om jag ska vara ärlig. Tänkte att detta skulle bli som en fuktmask så vi får se efter några timmar hur huden känns. Jag ska även testa att skrubba ansiktet med bakpulver, det ska tydligen vara toppenbra.

Mitt nya projekt är alltså att få fin hy. Om ni sitter inne på något bra tips kan ni väl dela med er, alltid kul med ny inspiration :)

Inga kommentarer: