Leta i den här bloggen

onsdag 28 december 2011

Well hello!

Har ni haft en bra julhelg allihop? Det har jag. Tog lite ledigt från bloggen ett par dagar men jag tror nog att ni har klarat er.

Vi började vårat julfirande dagen innan julafton hos Daniels föräldrar där vi delade ut julklappar med hans syskon. Vi fick en så himla fin julklapp av Ia, ett inramat foto på oss som var helt underbart fint. Ska visa bild så fort den kommer upp på väggen. Det var en riktigt mysig kväll.

Själva julafton började vi med att hälsa på hos Johanna och Robin som hade fått så himla fint i badrummen och nya vardagsrummet. Jättekul att se dem igen, det var ju ett tag sen. Sen åkte vi vidare till Peter och lämnade en julklapp till honom och fikade lite. Supermysig förmiddag :).

Dagen fortsatte i Överum hos Dannes släkt. Vi åt massa mat, drack glögg, delade ut klappar och såg Kalle Anka, precis som julafton ska va. Vi hade jättetrevligt och det var kul att träffa alla igen. Särskilt Ia som jag inte sett sen november nån gång.

På kvällen var vi hos min mamma och firade med henne, kent och mina syskon. Jättetrevlig kväll och vi åt ännu mer, öppnade fler klappar och drack lite mer glögg. Jag fick så mycket fint av min familj, bland annat en väska som jag kollat på sen i våras men inte unnat mig. Sen fick jag en locktång, lite skönhetsprodukter, pengar och choklad. Helt perfekt med andra ord.

På juldagen var vi hos min pappa och upprepade ungefär samma sak en gång till. Har nog aldrig ätit så mycket mat på en helg tror jag. Men allt var ju så gott så det var svårt att låta bli. Hängde hemma hos pappa och åt godis hela eftermiddagen innan vi åkte hem till mig och jag och syster yster färgade håret på varandra. Utan att slåss, det ni. Jag blev jättenöjd med mitt hår och Anna blev jättefin.

På kvällen blev det förfest hemma hos mig, kul att träffa så mycket folk som var hemma igen. Hade saknat dem massor. Roligast hade jag nog här hemma innan vi gick ut men Harrys var ändå helt ok. Jag hängde mest vid Black Jack bordet och lyckades faktiskt vinna lite pengar. Skoj att vara på den andra sidan om bordet faktiskt. Sen blev det lite dans, lite drinkar och "Några" shots. Hade kul ända tills jag tappade bort större delen av folket och då kände jag att det var dags att gå hem. Som sagt, en helt ok kväll även om jag har lite dåligt samvete över mina spenderade pengar. Som alltid haha.

Efter alla dessa roligheter har jag lyckats bli megaförkyld så idag är jag hemma från jobbet. Har lite dåligt samvete för det kan bli massor att göra idag, men å andra sidan hade jag inte kunnat göra nån nytta när jag knappt orkar gå mellan sängen och köket så det är lika bra att vara hemma och bli frisk. Hoppas att jag kan gå imorn eller i alla fall på fredag.

Nu ska jag kolla på Sjunde himlen som jag hatar och sen blir den nog lite mer te. Ska visa er min fina väska sen också.

Inga kommentarer: