Leta i den här bloggen

tisdag 6 december 2011

Simma?

Hej på er! Sitter här och äter lunch och gör upp lite planer. Igår åkte jag till Daniel och firade hans pappa som fyllde år och idag blev det bussen tillbaka till stan. Jag hatar verkligen att åka buss, ge mig ett körkort nu! Ska ta tag i det på allvar nästa år.

Funderar på att gå och simma om en stund, det var typ ett år sedan. Jag gillar ju egentligen att simma, det är lugn skön träning för hela kroppen men det finns ett litet problem. Eller två, kylan är ju inte helt ok i bassängen. Sen kan jag ju inte påstå att jag gillar att visa upp mig i princip utan kläder för folk. Jämför mig ju bara med alla smala, snygga, bruna människor och känner mig allmänt ful.

Konstigt det där, jag jämför mig aldrig med folk som är större eller blekare än jag. Skulle aldrig tänka "jag är i alla fall snyggare än hon" utan jämför mig bara till min egen nackdel. Mycket märkligt eftersom jag faktiskt inte behöver skämmas för min kropp, den ser ut som de flesta, lite vitare bara och det ska ju inte behöva hindra mig från att träna på ett sätt som jag gillar.

Nej, jag ska vara en modig människa idag och trotsa mina komplex, jag hade ju en deal med mig själv om att jag skulle sluta skämmas i bikini när jag vägde under 55 kg och det gör jag ju nu så då måste jag ju hålla mitt "löfte". Ska passa på att ta med mig massa härliga inpackningar och krämer och pyssla om mig själv lite extra.

Inga kommentarer: