Leta i den här bloggen

onsdag 28 december 2011

Recension, Tikei mineralsmink.

Nu ska jag tipsa er om något riktigt bra i sminkväg nämligen Tikeis mineralsmink. Blev introducerad till Tikeis produkter av en kollega och jag tycker ju att det är superkul att testa nya grejer så när hon skulle beställa lite så passade jag på att beställa hem några testers. Bara det är ju toppen, att man kan beställa hem små prover för bara 10:- st så kan man testa och se vilka nyanser som passar bäst.

Jag beställde en foundation, en primer, två finishing veils, och en ögonskugga. Fick även en extra ögonskugga som gåva.

Foundationen jag beställde var i färgen Cool 1. Passar de med ljus, kall hudton och blev perfekt på min vinterbleka hud. Kanske kunde ha haft en nyans mörkare men hellre lite för ljus än för mörk. Bara att svepa på lite solpuder. Tyckte att den här foundationen var en av de bästa jag testat. Den täcker jättebra, är lätt att applicera och den höll bra under dagen. Höll till och med för en utekväll vilket är ett bra betyg. Huden ser inte kakig eller dammig ut så den här får definitivt högsta betyg. Billig är den också.


Mineral Primern var väldigt spännande att prova. Har bara testat flytande och creme primers innan så detta var något helt nytt. Jag pudrar över hela ansiktet innan foundation och concealer. Den ska hindra huden från att bli glansig och det tycker jag att den gör bra. Har inte testat att använda foundationen utan primern så jag vet inte hur mycket skillnad den gör. Konsistensen är jättehärlig, extra finmalen liksom och sätter sig i alla porer så att de blir mindre synliga. Mycket bra produkt om man har fet hy, kan tänka mig att det blir lite torrt om man är torr själv.


Finishing veil Matte är den mattare varianten av finishing veil. Den är lättare än foundationen, appliceras efteråt och ger huden en perfekt yta. Jag älskar I.d s mineral veil och den här kan definitivt mäta sig med den. Superbra och höll min hy matt hela juldagskvällen. Kommer definitvit att köpa en veil hos Tikei igen.


Finishing veil glow är en veil som ger lyster. Jag tyckte att den gav ett jättefint resultat och huden såg superfräsch ut i den. Kan tänka mig att den passar bättre om man inte är rädd för lite lyster än om man föredrar huden helt matt. Jag tyckte nog bäst om denna än så länge men jag märker ingen jättestor skillnad. Konsistensen är helt underbar.


Ögonskugga Fairydust. Min nya favoritskugga. Jag älskar den. Färgen är ljust rosa-beige och ser väldigt naturlig ut. Jag använder den som ögonskugga och som highlighter vilket den passar utmärkt som. Skimmrar jättefint och passar alla. Provet kommer antagligen att räcka ett tag eftersom man inte behöver så mycket men när det är slut kommer jag definitivt att beställa en ny. Utmärkt varje-dag-skugga.

Ögonskugga Bliss. Denna ögonskugga fick jag som gratisprov vilket var väldigt komiskt för jag hade tänkt köpa den först. En jättefin grå-brun skimmrande skugga som jag använder i globlinjen för en mjuk och naturlig sotning. Jättelätt att använda och sitter perfekt på sin plats. Färgen är en kall brun vilket jag tycker är jättefint. Även denna kommer att beställas igen.

Är väldigt nöjd med mina produkter och älskar att de är helt naturliga, känns mycket bättre för huden och är såå prisvärda. Snabb leverans och bra kundservice. Kommer definitivt att beställa snart igen. Toppen att man kan köpa små prover också så kan man testa sig fram. Tack Therese för tipset :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att du gillade det! Jag har redan en ny önskebeställning ;)

Kaos-Lina sa...

Haha, samma här :) Har redan gjort en kundkorg. Älskar ögonskuggorna!