Leta i den här bloggen

måndag 12 december 2011

Ett nytt försök

Idag gör jag ett nytt försök att komma iväg till simhallen. Det ska nog gå bra tror jag. Tänkte som sagt börja med gymmet och avsluta med simning, tur att det är i samma lokal så att man kan kombinera. Ska unna mig en stund i bastun också som lite avslappning.

Har varit så stressad på senaste tiden och det är ju inte alls bra. Märker ju själv att allt blir sämre, magont, illamående, svårt att sova, ingen matlust och så ett humör som inte är det roligaste. Och nej, jag är inte gravid för er som tror det. Är 100% säker. Det är all stress som spökar. Inte för att jag har så mycket yttre stress, det är sällan jag mår dåligt av den, det är min inre stress med all oro för allt som förstör för mig.

Stressar över en ekonomi som är körd i botten, att jag kanske blir arbetslös i mars när mitt vikariat går ut, att jag inte vet vad jag vill göra, att jag kanske vet men det är så svårt att genomföra, att det finns tusen saker jag borde göra men aldrig kommer till skott med, att allt är så osäkert hela tiden.

Funderar starkt på att ta mitt pick och pack och överge denna stad inom en snar framtid. Men då är frågan vart man ska ta vägen och vad man ska göra där. Vill ju helst jobba men skulle kunna tänka mig att plugga någon enstaka termin. Vi får se. Har i alla fall sökt ett jobb idag som jag tror skulle passa mig. Tror tyvärr inte att jag får det men det är ju större chans om jag skickar en ansökan så det har jag styrt med denna morgon. Tänker dock INTE avslöja vad jag sökt än.

Nu ska jag titta på lite utbildningar och sen: Gymmet.

Inga kommentarer: