Leta i den här bloggen

måndag 19 december 2011

Monday, bloody monday...

Alltså det är så kallt i min lägenhet!!! Ska sätta in ny tätningslist i fönstren på torsdag och till dess får jag nog finna mig i att ha dubbla koftor på mig.

Annars har jag en rätt soft dag, börjar 15.00 så jag har hela dagen på mig att bara tassa runt här hemma med en kopp kaffe och plocka lite. Lyxigt? Jo men lite. Fast jag jobbar till 21.30 så det jämnar ut sig.

Helgen har varit jättebra, jag har ätit för en hel vecka tror jag. I Lördags kväll var det Dannes hyresvärd som bjöd på Julbord på Kårtorp. Jag har aldrig varit där innan men det var jättefint. Och maten var hur god som helst. Synd bara att vi puckon hade missat att de serverade alla kalla rätter först och de varma efteråt. Så vi åt nästan ihjäl oss första omgången. Men det var bara att trycka i sig varmrätterna också haha.

Igår blev vi bjudna på mat på Torget 1 i Gamleby av Dannes jobb. Kan verkligen rekommendera stället till de som vill äta god mat i superfräsch miljö. Jag åt Rådjurstoast till förrätt, Hjortfilé med potatiskaka, glaserade grönsaker och kantareller till varmrätt och creme brulee till efterrätt. Sen rullade jag hem till Västervik. Sååå gott!

Nu ska jag däremot svänga ihop nån mindre lyxig lunch och hoppa in i duschen. Vad nu det ska vara bra för när man ändå blir svettig och äcklig när det är kvällsplock haha.

Just det! Jag klarade utmaningen med nöd och näppe. Det var ju inget härligt promenadväder i helgen men jag tvingade ut mig själv och sen gjorde jag lite situps, rygglyft och liknande hemma så jag fick ihop mina timmar! Bra jobbat tycker jag. Ska belöna mig själv med ett par fina vinterskor på fredag :)

2 kommentarer:

Carolina sa...

Bra jobbat.

Kaos-Lina sa...

Tack så mycket :)