Leta i den här bloggen

torsdag 29 december 2011

Usch och fy och blä!

Ungefär så känner jag just nu. Halsen gör fortfarande ont och huvudet känns som att någon har försökt trycka in ett kilo bomull i det. Sen snorar jag och hostar så mycket att jag inte ens kan sova.

Muntert va?

Men så är det hur ogärna jag än vill. Hade ju som mål att vara frisk imorn och gå till jobbet men jag vet inte, det känns ganska avlägset just nu tyvärr. Har verkligen inte råd att vara sjuk men vad ska man göra? Bara att ligga hemma och vänta ut skiten.

Kollade lite gamla blogginlägg från 2009. Då var jag hundra gånger sjukare vid ungefär den här tiden på året. Fy fan, hoppas att jag aldrig kommer att må så igen. Gick och drog på en förkylning i flera veckor och eftersom vi hade så mycket att göra i skolan tvingade jag mig dit ändå. Sen pendlade jag hem till Västervik/Björka varje helg typ. Denna stress + förkylning och några extremt kalla nätter i huset älsklingen bodde i då bidrog till att jag fick bihåleinflammation som senare spred sig till lungorna. Var inte ordenligt frisk på fem veckor och missade en hel delkurs. Usch.

Så nu förtiden har jag lärt mig att det är bättre att vara hemma ett par dagar och bli frisk än att gå och dra ut det ännu mer. Skönt att jag i alla fall kan lära mig av mina misstag eller vad säger ni?

Nu ska jag ta dagens 700:e panodil och kolla på A lot like love, en av mina favvofilmer. Tur att jag har världens sötaste katt som sällskap :)

P.S Har även världens bästa mamma som dök upp med mat och halstabletter till mig förut. Så snällt!

Inga kommentarer: