Leta i den här bloggen

tisdag 25 oktober 2011

Svar.

Anonym sa...
Du tror inte att andra som väger mycket mer än du får komplex när du skriver så mycke om din vikt? Tycker du att alla som väger över 60 kg är tjocka eller?

Svar: Jag hoppas verkligen inte att jag ger någon komplex, det är inte min mening. Jag tror och hoppas att man vet bäst själv hur man vill se ut och hur man vill leva sitt liv. Jag hoppas att jag inte påverkar någon på ett negativt sätt för då tycker jag att man ska sluta läsa bloggen. Man ska inte göra sånt man mår dåligt av.

Nej, jag tycker absolut inte att alla som väger över 60 kg är tjocka, jag är väl inte dum heller. Och jag vet att jag inte klassas som tjock nu heller, utom i modellvärlden kanske men den har jag inga ambitioner att tillhöra. Det handlar om att jag har varit smal större delen av mitt liv och när jag flyttade till Växjö för ett par år sedan gick jag upp ca 8 kg på ett par månader och det är ganska mycket för min längd. Helt plötsligt passade inga kläder, jag gillade inte det jag såg i spegeln och framför allt så kände jag mig inte som mig själv längre.

Jag satte upp delmål, först att komma ner under 60, sen till 57 och sen till 54 som tydligen är idealvikten för min längd enligt nån sida på nätet. Nu fokuserar jag på den vikten som jag vet att jag trivs bäst med, 52.

Och allt detta gör jag för min egen skull, på ett hälsosamt sätt och utan att vilja påverka nån annan. Och jag ska sluta tjata om min vikt när jag väger det jag vill, jag lovar.

Vikt är ju egentligen inte viktigt alls, det är bara jag som är lite nojig. Så väg vad ni vill och ät vad ni vill, huvudsaken är att ni mår bra. :)

Inga kommentarer: