Leta i den här bloggen

torsdag 27 oktober 2011

Allt och inget

Det blev en trevlig lunch på Tant Grön med kycklingsallad och kaffe med chokladpralin till efterrätt. Mitt knep när jag vill fika men inte vräka i mig massor, jag tar en kaffe och en riktigt god pralin. Låter som värsta Blondinbella-tipset men de är ju mycket mindre än exempelvis en stor muffins. Gott var det hur som helst.

Gick på stan ett tag efteråt och köpte massa nödvändigheter (och visade mamma lite saker jag önskar mig hehe). Jag hittade en jättesöt jacka på H&M för halva priset så jag gav bara 150:- för den, älskar sånna kap! Sen blev det lite tråkiga saker som strumpor, vanliga leggings (de går ju jämt sönder) och underkläder. Känns som att sånt alltid behövs. Unnade mig en ny mascara och ett träningslinne från Intersport också, tränar ju alltid i mina vanliga linnen men det leder ju till att de jämt ligger i tvätten så det blir skönt att ha ett som bara är för träning.

Sen åkte jag upp till ÖB på hemvägen och fortsatte nödvändighets-shoppingen. Fick tag i fästen till mina gardinstänger så nu har jag gardiner i hela lägenheten,snyggt. Sen hittade jag en hylla till duschen så schampo med mera slipper stå på golvet, kattsand, diskhandskar och lite annat "kul". Men det är skönt att kunna fixa lite här hemma. Det blir så mycket hemtrevligare då. Svårt bara när jag inte är så händig men en del kan man ju göra ändå.

Nu är det bara hallen som ska tapetseras, bänkskivan som ska upp i köket, barbord med stolar som ska köpas, garderoben ska fixas och byrå, bänkdiskmaskin, bokhylla och matta ska köpas. Suck, det tar aldrig slut tycker jag. Men jag tar lite i taget så jag kommer nånstans i alla fall.

Nu blir det lite hemmaträning och sen ska jag nog bara slappa vid tv:n och lägga mig tidigt för imorn är det jobb 7.50 - 18.30.

Inga kommentarer: