Leta i den här bloggen

tisdag 11 oktober 2011

Nu kör vi!

Usch, nu har jag legat på latsidan tillräckligt länge. Jag gör ju så när jag blir lite deppig, bara stänger in mig, äter massa skit och slöar, vilket gör att jag går upp i vikt och blir ännu deppigare. Så blir det en ond cirkel.

Men nu är det slut med det, från och med idag är det hårdträning som gäller och inget godis eller annat sött i veckorna. Visst ska man unna sig men inte varje dag, då blir det en dålig vana. Helgerna räcker bra.


Jag kommer att fortsätta att äta lchf-inspirerat, fast utan att ösa på med fett, och dra ner ordentligt på kolhydraterna. Det blir alltså massa protein och grönsaker med normalmycket fett till. Om jag blir jättesugen på nåt sött under veckorna får jag äta lite mörk choklad, med betoning på lite.


På träningsfronten blir det minst 3 pass i veckan och promenader övriga dagar.

Tanken var att jag skulle nå min målvikt (52 kg) till min födelsedag men det känns inte som att 4 kg på 3 veckor är rimligt så jag nöjer mig med 3, det måste ju funka. Idag står vågen alltså på 56 kg och den 1:a november ska den visa 53 kg, då får jag unna mig nåt fint eller roligt i födelsedagspresent.

Anledningen till att jag skriver det här är för att få lite press på mig att anstränga mig hårdare, för jag är en lat människa ibland. Men nu ska det bli ändring på det. Så varje måndag kör jag invägning så jag (och ni) vet hur jag ligger till. Nästa måndag är det alltså 55 kg som gäller, veckan efter det 54 och sista måndagen 53. Det borde inte vara så svårt!


Nu kör vi!

Inga kommentarer: