Leta i den här bloggen

lördag 8 oktober 2011

1.När började du sminka dig, och hur lärde du dig att sminka?

Jag började nog ganska tidigt, i 4 an - 5 an. Jag älskade att läsa om smink redan då och ägnade många morgnar åt att lägga på ljusrosa läppstift och kajal framför toaspegeln i skolan. Tror inte att mamma hade godkänt den looken om vi säger så. Jag fick MASSA kritik av mina klasskompisar för hur jag såg ut för på den här tiden (nu låter det som att jag är 100 år) skulle man bara ha lite vit ögonskugga och mascara, annars såg man ju sminkad ut och det fick man ju inte. Men jag körde full make up med puder, läppenna, läppstift, läppglans (ja, allt samtidigt), massa kajal i ögonvrån och ögonskugga i guld. Var ju kanske inte jättesnyggt men jag hade ju kul och det är huvudsaken.

Sen har jag lärt mig genom att läsa artiklar och bloggar om smink, kolla på andra och öva öva öva. Nu tycker jag att jag har rätt bra koll på vad jag passar i och hur jag bäst ska framhäva det jag vill. Man måste prova sig fram för att hitta rätt och det är roligare att testa saker och kanske upptäcka något nytt än att fega och köra samma look jämt. Som sagt, det ska vara kul!

Inga kommentarer: