Leta i den här bloggen

söndag 16 oktober 2011

Helgen!

Jaha, Söndag igen hur ogärna man än vill. Tänkte dela med mig lite av min helg eftersom ni säkert vill veta. Eller vill ni det? Vad vet jag, inte så stor chans att ni skulle protestera i alla fall :P

Hur som helst så var jag på After Work på Sahara med mamma på fredagkvälln. Maten var jättegod och det fanns hur mycket som helst så det var riktigt bra. Mötte upp lite folk på Gusto efteråt och tog ett glas vin och sen blev det Sahara ännu en gång för en drink och lite häng. Mycket trevligt. Jag gick dock hem vid 23 eftersom jag skulle jobba dagen efter och så finns ju risken att jag blir ganska jobbig också och det vill vi ju inte utsätta nån för :P.

Jobbade 9-14.30 på Lördagen och det gick bra, gillar ju lördagarna för folk är mycket mindre stressade när de handlar och gladare och då blir det kul att jobba.  Åkte hem till Pappa och åt lunch efteråt och det var mysigt även om vi var lite stressade. Vi har ju en tendens att planera in lite för mycket ibland och nu skulle vi hinna med att hälsa på Dannes mormor också innan vi skulle på middag i Edsbruk hos Johan och Maria. Men det gick även om vi blev sena, fast ingen var väl förvånad haha.

Kvällen blev jättetrevlig med supergod mat och trevligt folk. Tyvärr kände jag mig lite trött och hängig så jag var inte på topp men det gick ju bra ändå. Vi sov kvar eftersom Danne skulle upp vid 4 och jaga (inte friskt, jag vet) och jag fick ligga kvar och sova ut för en gångs skull. Vaknade vid 10.15 av att telefonen ringde och älsklingen meddelade att de skulle hämta mig så vi kunde fika. Hade precis drömt att han gjorde slut med mig på telefonen och hade inte riktigt fattat att jag var vaken så jag var måttligt trevlig haha. Stackaren.

Följde med hem till Christoffer och fikade en snabbis med storjägarna, trevligt men MYCKET snack om jakt och annat manligt. Kände mig ganska bortkommen om man säger så. Men det gör jag ju i och för sig rätt ofta, blir så nervös bland folk ibland och då pratar jag antingen för lite eller alldeles för jävla mycket om massa dumheter och inget är väl sådär jättebra. Hur som helst, efter fikat gick vi in till Peter och Therese och kollade på deras hus som Danne ska hyra senare i vinter. Lite som ska fixas men det är mysigt och lagom stort. Sen är ju läget såå fint på sommaren med egen brygga och allt. Snackade lite med dem och sen åkte vi tillbaka till Johan och Maria och hämtade våra grejer och fikade igen. Sen hann vi bara hem till Danne och åt lite innan jag skulle ta tåget hem till mig. Höll på att börja gråta när jag skulle gå ur bilen så missade nästan tåget. Men hann till slut och tog mig hem även om jag var lite ledsen. Stackars tågvärden visste nog inte vad han skulle göra när han frågade efter 3 enkronor och jag typ började gråta för att jag bara hade 2. Stabil tjej.

Nej men jag tycker ju att det är jävligt jobbigt att åka hem, särskilt när vi knappt har hunnit umgås för att det kommer annat emellan. Men, men det finns ju det som är värre.

Nu ska jag fixa lite the och några mackor av mitt lchf-bröd som jag så ambitiöst bakade i fredags. 2 sorter till och med. Det ni, det trodde ni inte va?

Puss o Kram

2 kommentarer:

Thea sa...

Förstår precis vad du menar gällande jakt-snacket :O Man får liksom inte en syl i vädret.. men de är väl så när man är totalt ointresserad själv :P

Kaos-Lina sa...

Nej de är som i en egen värld haha. Förstår inte att det kan va så kul.