Leta i den här bloggen

måndag 31 oktober 2011

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting...

Jo då, nåt ska jag nog hitta på. Men jag är ledig från jobbet idag, så skönt eftersom jag inte känner mig riktigt frisk än. Så jag ska ägna dagen åt att inreda min lilla lägenhet lite mer med mina fynd från helgen. Vi var ju på auktion för första gången i mitt liv igår och fan så kul det var!

Jag har innan varit väldigt anti auktioner eftersom jag mest har trott att det är massa skräp som säljs. Men här fanns det hur mycket fina saker som helst till helt sjuka priser. Om man gillar lite shabby chic stil som jag gör så var det ett paradis. Och vi som bara skulle gå in lite snabbt och hälsa på Dannes föräldrar blev kvar hela dagen. För bara ca 400:- fick jag en gigantisk spegel, ett nytt sängbord, ett litet köksbord med stolar och garderobsinredning. Sen lyckades jag även FÅ ett skoställ och en elektrisk massagedyna helt gratis. Det kallar jag kap. Och grejerna är inte ens slitna utan ser näst intill nya ut.

Jag är såå otroligt nöjd med mina fynd och nu känns det som att mitt hem börjar se ut lite mer som jag vill. Om jag hinner fixa till lite mer kan ni få ett "hemma hos" reportage den här veckan. Vet ju att vissa väldigt gärna vill se ;)

Sen blev det ju en tripp till Norrköping också på kvällen. Min älskling var lite impulsiv och bestämde sig för att åka och kolla på en soffa som han ville ha och jag följer ju gärna med på lite äventyr haha. Vi fick med oss Johan L också vilket var tur för vi hade nog inte lyckats få med oss den själva. Mycket trevligt med en liten utflykt.

Stannade hos Danne i natt och åkte hem tidigt i morse till en väldigt glad liten katt som inte viker från mattes sida en sekund haha. Kul att man är uppskattad :)

 Nu ska jag börja med mitt hemma fixande, ska bara åka bort till ÖB och köpa lite färg till mitt gamla sängbord som får bli hallbord istället. Så kul när det händer lite!

Inga kommentarer: