Leta i den här bloggen

onsdag 12 januari 2011

Vad heter du? Lina Pernilla Kristina Nilsson
Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Min pappa tyckte att jag skulle heta Elin först och om jag hade varit en kille hade jag fått heta Martin enligt mamma.
Vilket stjärntecken är du? Skorpion
Vilken årgång är du? 1988:a
Var bor du? I Västervik
Bott utomlands? Inte längre än 2 veckor
Flyttat antal gånger? Två, om man inte räknar kortare perioder jag bott hos vänner för då blir det 4.
Vart skulle du vilja bo? Vet inte faktiskt, för tillfället är jag nöjd men jag skulle gärna bo utomlands ett tag.
Vilken skolklass? Informatörsprogrammet årskurs 3
Vad vill du bli när du blir äldre? Journalist MEN INTE SKVALLERREPORTER!!! Verkar svårt för vissa att hålla isär dessa...

UTSEENDE:
Hur lång är du? 160 cm.
Hårfärg och frisyr? Mellanlångt ljusbrunt och slingat
Ögonfärg? Folk brukar tycka att jag ser brunögd ut men de är mörkblå/gröna
Mest nöjd med? Mina ögon och händer
Skostorlek? 35-36
Glasögon? Näe
Har du några piercingar/tatueringar? Bara hål i öronen. Är nickelallergiker så fler piercings är inte aktuellt. Funderar på tatuering men det lär nog fortsätta vara funderingar ett bra tag till :P

KLÄDER:


Vad använder du just nu för jacka? Just nu är jag innomhus och har därför ingen jacka på mig, men annars har jag en svart med pälsluva från H&M
Vad använder du just nu för skor? Mest blir det uggskopiorna från Irland men ibland blir det mina älsklingsstövlar i ljusbrunt skinn med vit pälskant
Favoritfärg på kläder? Svart eller vitt, tråkigt enligt vissa, klassiskt enligt mig.
Favoritmaterial på kläder? Svårt, men det blir nog bomull eller silke.
Favoritaffärer? H&M, gina tricot och Vila.
För ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? Varierar mellan 100 och 1000 ca.
Favoritmärke? Svårt, gillar jeans från Wrangler eller Replay, tröjor går bra med vad som helst bara det är snyggt.

DIN LÄGENHET:
Stor, liten eller mitt emellan? Det är en 2:a på 56 kvadrat så mellan hamnar den nog på.
Vilken färg på tapeterna? Vitt i kök och hall, Vit-beige melerad i vardagsrummet och sandbeige i sovrummet. Badrummet har ljusgrått kakel med vinröd bård.
Vilka färger går rummen i övrigt? Allt möjligt, skulle fan behöva inredningshjälp. Köket och vardagsrummet har mycket vitt, svart, silver och rosa. Sovrummet har mest beiget och guld.
Favoritmöbel och varför? Detta kommer låta helt sjukt men det är nog soffbordet. Det är perfekt i storlek och så är det nytt till skillnad från allt annat.
Vad vill du ändra där inne? MASSOR! Jag vill ha en större säng, det är hopplöst att ligga 2 i en 90 säng, större soffa, ett matbord med stolar, en bokhylla och så vill jag att nån händig människa som äger en slagborr kommer hit och sätter upp mina hyllor. Sen skulle jag vilja måla om räcket mellan köket och vardagsrummet i vitt. Som sagt det finns att göra.
Vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster? Parkeringen till Västerport.

Vad har du där inne av följande:a) Tv? Japp
b) Video/dvd? Ja.
c) Dator? Ja
d) Stereo? Det äger jag ingen
e) Telefon? Bara mobilen

BLANDAT:

Vem ringde du senast? Matilda
Roligast förra veckan? Att Daniel var ledig så mycket, att träffa Ia igen.
Favoritläsk? Cola light
Favorithund? ändrar favoritras hela tiden men älskar Varghundar.
Favoritjuice? Godmorgons tropiska eller Tropicana Äpple/Apelsin/mandarin
Nödvändig kändis? Johhny Depp!
Vad vill du ha för hårfärg? Min egen fast med fler blonda slingor. Ska fixa det i Februari.
Tycker du om att ligga på stranden och sola? Absolut, men då måste jag ha fått lite färg först eller ligga själv. Hatar att visa upp mig utan massa kläder när jag är vitare än snön.
Vad har du på dig idag/kväll? Vitt linne i spets och ljusroa morgonrock. Har inte klätt på mig än :P
Har du växt något det här året? Inte fysiskt men psykiskt så har jag det.
Vilka år har varit dina bästa? Tror att 2011 kommer att bli det bästa! Annars gillade jag sommaren 2008 och 2004.
Vad ser du fram emot? Sommaren!!!
Vad ligger på ditt databord just nu? Har inget databord eftersom jag har laptop.
Hur ofta städar du? Hela tiden känns det som men det är fortfarande stökigt.
Hur ser stolen som du sitter på ut? Sitter i soffan som är en ljusbeige skinnsoffa.
Är du romantisk? Nja, på ett sätt är jag det men det är nog mest Danne som står för romantiken faktiskt. Men det skulle han aldrig erkänna :P
Vilket tvprogram såg du på senast? Hem till gården
När dansade du senast? Juldagen tror jag
Drömålder? Skulle vilja vara 18 igen
Knark? Nej tack

Keps eller mössa? mössa, om jag nu måste välja.
Kängor eller pumps? Pumps (för er som inte vet är det öppna skor med klack)
Pannkakor eller plättar? Pannkakor, helst mammas med lite vaniljsocker i. MUUUUMS!
Dvd eller vhs? Jag har båda men använder dvdn mest.
Vem borde skaffa skunk? Nån utan luktsinne, så typ jag.

Har du någonsin färgat ditt hår svart? Nejmen väldigt mörkt brunt
Kött eller inte? Gillar kött men äter gärna vegetariskt också.
Vinter eller sommar? Summer for gods sake!
Kaffe eller läsk? Kaffe. Om det inte är asvarmt ute för då blir det Cola light.
Brukar du gå på McDonalds? Jag och mamma äter där nästan varje torsdag haha.
Eminem eller Britney Spears? Britney. Bortsett från Love the way you lie.

Vilket är ditt favorit-tevespel? Har nog inget
Vilket är ditt favorit-dataspel? The sims, önskar att jag hade det nu.
Hamburgare eller pizza? Pizza.
Snygg eller snäll? Om det gäller mig själv så skulle jag hellre bli lite snyggare än lite snällare haha
Tv eller radio? Tv, lyssnar bara på radio i bilen.
En grej du inte kan klara dig utan? Nässpray

Tre filmer jag kan se om och om igen:
1. A lot like love
2. Almost famous
3. Harry Potter

Fyra tv-program jag gillar:
1. Greys Anatomy
2. Big Bang theory
3. Biggest loser
4. Hem till gården

Tre sajter som jag besöker dagligen:
1. Facebook
2. Min Blogg
3. Mailen

Två favoriträtter:
1. Potatisgratäng och kalkon
2. Kycklingsallad

//Lina

1 kommentar:

Anonym sa...

A well-mannered pair off of trainers, dialect mayhap not in all likelihood the most gorgeous, not the most costly, neither is vehicles pinpoint, nonetheless it normally requires someone to outing the well world, Christian Louboutin Outlet
one you can have fun with the glee shoes do not irregularly, it is possible that covetable,regardless how, the injured indeed.http://www.getasicsaustralia.com
A entirely state of affairs you be lacking encountered, walked transcend to keester typing on my showcases in countless multifarious shoes you get a load of dazzling, down to the ground to opt for. The amount is decent valid isn't fair, like too costly, comfortable predict manner, perceive good-looking those who think old-fashioned ... to completely vigorous about simply difficult. Pick to come to a decision on, finally chose a duo, erosion the couple of determine foot show, or fully to provide their clothes,Christian Louboutin Australia
tips to realize this time? To grant up'd rather nociceptive to have need of to wear?