Leta i den här bloggen

onsdag 19 januari 2011

Ups and downs

Ja livet bjuder verkligen på överraskningar idag. Både positiva och negativa. I morse var jag på Showcase och fyllde på mina naglar. Hade inte orkat sminka mig och slängt upp håret i en slarvig tofs för jag brukar aldrig träffa nån jag känner där endå. Tror ni inte att Västerviks tidningen kommer dit och ska göra reportage just då??!! Självklart var jag den enda kunden just då så vem fick ställa upp på bild? Men de sa att de antagligen bara kommer att använda bilderna på mina händer och de var ju fina så vi får hoppas på det haha.

Passade på att networka lite med journalisten och fotografen så imorn ska jag lämna in cv på redaktionen så får vi se vart det leder. Spännande!

Gick på små moln hem och dum i huvudet som jag är var jag tvungen att ta in posten. Fick ett brev som jag verkligen inte ville ha och som jag trodde att jag skulle slippa på mycket länge, hels för alltid. Kändes jävligt tungt att läsa det, verkligen inget som jag behövde just nu. Men livet väljer ju sina tillfällen att slå till just när jag tror att jag har kontroll.

Ibland känns det fan som att det finns nån liten jävel som måste sabotera allt. Som tar död på minsta lilla hopp om förändring och framförallt förbättring. Jag kan aldrig slappna av och njuta av att något går bra för jag vet att den där jävla smällen alltid kommer efteråt.

Nu ska jag ta tag i plugghögen så jag har ett mindre ångestmoment i livet.

//Lina

Inga kommentarer: