Leta i den här bloggen

måndag 17 januari 2011

Irritation!

Jag måste bara få beklaga mig lite över att en hel del människor inte kan bete sig. Helt ärligt hur jävla svårt ska det vara? Visst, jag är inget socialt geni men någon slags uppfattning om vad man säger och inte säger har jag faktiskt.

Till exempel tycker jag inte att man behöver påpeka för någon hur fel allt den gör är. Jag är så vansinningt trött på att behöva försvara mitt val av boplats. Jag vill inte hör fler "Men vaaad ska du göra i Västervik?". Skit i det! Jag ska väl bo här tills jag kommer på att jag vill bo nån annanstans. Heller bor jag här där jag har vänner, pojkvän, familj, jobb och pendlingsmöjligheter till skolan än att bosätta mig i Stockholm (varje Västervikares dröm verkar det som ibland) där jag inte har något. Självklart kommer jag inte att bo här hela livet.

Sen vill jag inte höra fler skämt om hur slarvig och oansvarig jag är, fan jag vet att jag inte alltid har varit världens mest organiserade men nu har jag faktiskt koll på livet. Och jag kan ta vara på mig själv, tror man nåt annat känner man inte mig. Jag har vissa negativa sidor men det har väl alla? Det betyder inte att jag inte kan ta ansvar. Fråga min mamma om vilket ansvar jag har tagit i mitt liv så blir ni nog förvånade.

Sen undrar jag varför man måste påpeka negativa saker istället för positiva. Det blir väl mycket bättre stämning om man säger något positivt istället för att komma med okonstruktiv kritik. Allt kan man inte göra något åt just precis på ögonblicket och då blir det ju inte bättre av att människor påpekar att man borde ta tag i det.

Slutligen: Jag vet att jag kan framstå som ytlig och utseendefixerad och det är jag också, när det gäller mig själv. Hur andra ser ut bryr jag mig inte om särskilt ofta, ibland blir jag ispirerad om jag ser en snygg sminkning, fina kläder eller en snygg hårstyling. Men om någon är osminkad eller går i mjukisbyxor på Ica skiter väl jag i. Dessutom är jag ingen blåst bimbo för att jag har konstnaglar, sminkar mig om jag ska gå och handla mat och gillar att prata om hår. Man kan faktiskt vara både djup och ytlig på samma gång.

Så snälla kan vi inte alla sluta upp med att kritisera saker som inte är relevanta? Har man probelm med något kan man väl säga det på ett bra sätt istället för att slänga ur sig elaka kommentarer.

//Lina

1 kommentar:

Anonym sa...

Vaddå? Jag fattar inte, om man tycker att nåt är fel måste man ju få säga det. Eller??