Leta i den här bloggen

måndag 3 januari 2011

Hej!

Ok, bloggen verkar få hänga med ett tag till :). Nyårsafton blev en riktigt trevlig historia med underbar trerättersmiddag, massa trevligt och roligt folk samt aldeles för mycket champagne haha. Men det är ju så det ska vara. Nyårsdagen spenderades hemma hos Jenny och Magnus (där vi hade somnat) med alla andra som inte orkade ta sig hem. Det var nästan lika mysigt, bakisdagar ska spenderas med andra människor. Men jag mådde konstigt nog inte alls dåligt så jag drog igång en vinfrukost för alla som var intresserade (bara jag).

Annars har jag mest slappat runt och umgåtts massor med min man och även hans släkt. Så himla trevligt att bara vara ledig och inte ha några måsten.

Här får ni en liten lista för 2010:


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag flyttade till egen lägenhet mitt i Västervik. Började plugga på distans och åkte utomlands helt själv.

Höll du några av dina nyårslöften?
Ja jag motionerade och åt riktigt bra nästan hela året. Men vintermånaderna blev det inte så mycket tack vare snön. Lovade dessutom att styra upp mitt liv lite mer och det gjorde jag.

Vilka länder besökte du?
Irland <3

Är det något du saknar år 2O10 som du vill ha år 2011?
Ja, körkortet. Jag SKA ta tag i det till våren. Mer tid med mina vänner.

Vilket datum från år 2O10 kommer du alltid att minnas?
1 juni när jag skrev på lägenhetskontraktet. Då kände jag mig vuxen haha.

Vad är det bästa som hänt dig år 2O10?
Svårt att säga, men att flytta tillbaka till Viken och plugga på distans var nog det bästa. Har verkligen trivts hela tiden.

Största misstaget?
Kan ha varit att försöka göra en bakåtvolt på nyårsafton. Det var inte trevligt att höra kotorna i nacken krasa så mycket. Usch. Nu har jag svinit ont och om det inte blir bättre om ett par dagar så blir det ett besök på vårdcentralen.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Har varit förkyld ett par gånger men inte alls lika ofta som året innan. Skadade mig på nyårsafton eftersom jag är ganska puckad ibland.

Bästa köpet?
I kläd/skoväg var det nog mina converse, såå sköna och snygga till nästan allt.

Vad spenderade du mest pengar på?
Hyran! Annars var det nog mat och kläder.

Vilken var din favorittrend?
Följer inte trender slaviskt men jag fortsatte gilla lackleggings och fick nog en lite mer avslappnad stil.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2O10?
Rihanna/Eminem - Love the way you lie och Winnerbäck - Jag får liksom ingen ordning

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
I början av året var jag ledsnare men det ordnade upp sig till våren och sen var jag gladare än på länge. Hösten var väldigt bra.

Har du förändrats mycket?
Ja absolut, har fått mycket mer struktur på allt och blivit lite mer harmonisk. Dessutom har jag blivit bättre på att säga ifrån när jag känner att jag behöver.

Blivit äldre?
Ehh, jag tyvärr blir man ju det.

Vilket plagg använde du mest?
Kan inte komma på ett särskilt plagg men jag använde mycket baslinnen och jeans till vardags och tighta klänningar till fest. Bodde i mjukisbyxor hela hösten.

Favoritprogram på tv?
Biggest Loser, Hem till gården, Greys Anatomy och Big bang theory.

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej, däremot har jag tappat respekten och förtroendet för en hel del.

Bästa boken du läste i år?
Twilightböckerna. Heeeelt underbara!

Något du önskade dig och fick?
En egen lägenhet.

Något du önskade dig men inte fick?

Körkortet, men det beror ju på att jag inte tog tag i det medans jag hade pengar.

Årets bästa film?
Twilightfilerna var bra och senaste Harry Potter filmen.

Ett uttryck du missbrukat 2O10:
"Inte ok..."

Något som du irriterat dig på under året?
Ja för fan, folk är ju helt hopplösa ibland. Jag irriterade mig särskilt mycket på människor som öppet visar att de tycker att de är bättre än andra, otrogna idioter, missunsamma människor, bittra individer och annat inskränkt småorts-folk.

Vad gjorde du på din födelsedag 2O10?
Min mamma och mina syskon kom hit med tårta och presenter :)

De bästa nya människorna du träffade?
Matildas vänner på Irland, alla var så himla roliga. Erik och Fiffi hade vi ju träffat innan men inte umgåtts med, så det var kul att lära känna dem lite mer.

Favoritmånad?
Augusti tror jag.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mer pengar hade ju vart trevligt. Mindre ångest under årets första halva. Annars var det bara bra :)

//Lina

2 kommentarer:

Stefan sa...

Tummen upp för Biggest Loser :)

Kaos-Lina sa...

Eller Hur! :D