Leta i den här bloggen

måndag 1 november 2010

1 november



November hörrni, vad tycker vi om det? Jag gillar ju denna månad eftersom jag fyller år den 3e (presenter mottages tacksamt :P) men annars är det väl lite av en tråk-månad. Blött och kallt för det mesta. Men man ska inte underskatta långpromenader i höstväder, så himla friskt och skönt och så blir man inte genomsvettig för att det är för varmt heller.

Helgen då? Ja fredagen har ni ju redan hört om så jag kan ju berätta lite om lördagen. Det blev en liten spontan förfest hemma hos mig med trevligt folk, fick gå ner och sno bostadsbolagets stolar i källlaren för att platserna inte räckte till haha. Efter ett par Gin&tonic och Bacardishots tyckte vi att det var dags för Palladium där jag lyckades stanna i nästan en hel timme haha. Nä, skämt åt sidan, jag mådde inte så bra så det blev en tidig hemgång. Hade ont i huvudet och fick världens panikattack inne på toaletterna när jag inte kom ut för att det var så sjukt packat med folk. Har aldrig varit med om mer puckade människor, vad för slags folk tar med sig sina drinkar och sätter sig och umgås på toaletterna? Usch. Hur som helst blev jag knuffad, inträngd och typ nertrampad, fick panik och kände att det var dags att gå hem eftersom sminket ändå var förstört. Men innan den obehagliga upplevelsen var det kul :)

Söndagen bestod mest av städning och såklart vårt nya favoritprogram: Kinarestaurangen. Helt sjuk serie på TV4+ där man får följa en familj som driver en kinarestaurang. Alla är helt sjuka, så det är perfekt bakisunderhållning. Vi såg ett avsnitt av Dödling fångst också så jag var tvungen att köpa en krabba på hemköp och den var väl sådär helt ärligt. Klorna var jättegoda men resten hade så skum konsistens. På kvällen åkte vi hem till älsklingen och spelade poker med Erik och Fiffi som har tagit sitt förnuft till fånga och kommit hem från Norge :) Har saknat dem massor.

Det var väl det tror jag. Nu ska jag plugga lite. Tror att det blir kriminallitteratur. Sen blir det långpromenad :)

//Lina

Inga kommentarer: