Leta i den här bloggen

onsdag 3 november 2010

Bäst på fest!

Hittade och snodde en lista från Anna Hibbs


Vilket ställe är du oftast på? Club 9 eller Palladium.

Favoritbar: Hmm... Gillar ju Sahara för att man verkligen kan umgås där eller Simson på sommaren.

Favoritklubb: Palladium i Västervik och Oléo i Växjö. Eller kanske Dinos i L'Escala hahaha


Sveriges bästa dj:
Har ingen koll tyvärr, men jag skulle vilja höra/se Anna Hibbs och Michaela Forni. De verkar tycka att det är så jävla roligt och då blir det bra enligt mig.

Så viktig är musiken: Viktig. Men inte viktigast av allt. Så länge det inte är dansband eller helt okänd musik tycker jag att det mesta kan vara ok. En blandning av gammalt och nytt, känt och okänt och från så många stilar som möjligt. alla ska kunna hitta en låt de gillar.

Hit tar jag någon på första dejten: Nu dejtar ju inte jag men om jag skulle göra det skulle jag nog föreslå en drink på Sahara eller att vi spelar biljard på Club 9, då har man nåt att göra.

Här firar jag min födelsedag: I år ska jag fira i Linköping så gud vet vart vi hamnar. Men annars hade det såklart blivit Palladium. Finns ju inte jättemycket att välja på i denna stad.

Här skulle jag fria: Det skulle jag nog inte, fria på krogen känns väl sådär. Men jag skulle kunna tänka mig att fria efter en mysig middag på Smugglaren eller Briggen.

Hit går jag en tisdag: Självklart Club 9. Bästa stället på en tisdag.

Undviker: Harrys aka Jurassic Park. Inga fossiler för mig tack!

Om du sitter själv i en bar, vad gör du? Om jag känner bartendern snackar jag med den annars tar jag upp mobilen och smsar. Sitter sällan själv eftersom jag alltid är sen haha.

Bästa utestället att vara ensam på: Man ska inte gå ut själv. Men om man nu måste så är väl Palladium bäst för där är det oftast så mycket folk att det är lätt att hitta nån man känner.

Stammis på: Hahahaha, blir kallad vid förnamn av personalen på varenda krog i Västervik... Say no more.

Beställer alltid: Beror lite på ekonomin. När jag är rik blir det dinkar, helst Mojitos eller Gin & tonic och när jag är fattig blir det cider eller vitt vin. Alltid minst 2 fisherman shots.

Dricker helst: Champagne, mojitos eller fisherman.

Bästa gå-ut-plagget:
Egentligen borde jag inte gå ut i något annat än en sopsäck eftersom jag alltid spiller eller blir spilld på, men hur hett är det? Jag gillar leggings/strumpbyxor och en kort klänning eller om det ska vara lite mindre uppklätt: ett par snygga jeans och en fin topp. Ett säkert kort är den lilla svarta, funkar alltid!

Äter på väg ut: Allt ifrån Billys vegetariska till tapasplanka på Briggen. Ekonomin och tiden styr lite.


Äter på väg hem:
En Hawaii med kebabsås från Diana. Alltid.

Det första du gör när du kommer hem: Kissar. Hatar köerna på krogtoaletter,

Äter dagen efter: Det som bjuds. Lagar helst inget själv.

Om jag fick återuppliva en klubb så skulle det vara: Oh my god! FRAPPÈ under deras bästa tid såklart. Det var ju mitt andra hem under 2007.

Utekväll jag helst skulle vilja återuppleva: Studenten, kvällen när jag träffade Daniel och kvällen när jag, Danny och Jossan dansade på Frappés bardisk och drack gratis shots.

Utekväll jag ger allt för att slippa återuppleva: När jag blev bortrövad i en bil och körd åt fel håll eller när jag råkade välta alla cyklar (ca 50 st)utanför harrys. Pinsamt!

Så är jag att springa på ute: Gullig vill jag tro! Är oftast glad och lite förvirrad. Har en förkärlek för att bjuda på en shot också :P

Bästa sättet att få kontakt med någon: Bjud på en drink och säg nåt snällt.

Kan man träffa kärleken ute? Ja det gjorde ju jag och det gick bra.

Har du blivit utslängd någon gång? Det heter inte utslängd. Det heter ombedd att lämna lokalen.

Har du blivit dumpad ute någon gång? Usch nej.

Har du fejkat stämplar? Hehe, ja, fast det var ett tag sedan. En gång slickade en kille på min hand och tryckte den mot min hand. Tror att han ville va romantisk.

Så länge är det värt att stå i kö: Jag står sällan i kö, det finns inte så många här. Dessutom blir jag fruktansvärt kaxig efter ett par drinkar så det händer att jag bara går förbi kön och in. Det funkar för det mesta. Jag skulle aldrig köa i mer en en halvtimme om det inte var något särskilt event.

//Lina

Inga kommentarer: