Leta i den här bloggen

tisdag 2 november 2010

2 november

Tja! Idag går det på halvfart här hemma kan jag säga. Är en slappis och har såsat runt i mjukisbyxor och duntofflor hela morgonen och inte fått särskilt mycket gjort. Jag har ätit frukost, läst ett kapitel på 50 sidor i "Populärlitteratur", jag har läst bloggar och nu bloggar jag själv. Nästa steg är att kolla mailen och sedan ta en dusch. Om man skulle ta och göra nåt revolutionerande sen som att boka klipptid? Får se om jag kan bestämma mig för vert det blir i så fall. Jag skulle vilja testa People eftersom min syster blev jättenöjd där, eller Chrisma för där vet jag flera som är nöjda. Någon annan som har tips på en bra frisör i västervik? Ska bara klippa så om de är bra på färgning eller inte spelar ingen roll. Har klippt mig hos Manzars klipp och form innan och den första gången blev jag supernöjd och den andra helt missnöjd så jag vet inte om jag ska gå tillbaka dit. Dagens I-lands problem.

Jag har tänkt lite på det faktiskt, dagens i-lands problem. Många bloggare får ju kritik för att de är så ytliga och bara skriver om smink, kläder, fester och andra glamorösa detaljer. Men är det inte det vi vill läsa om? Blandat med lite allvar. Vem skulle vilja läsa en blogg som bara handlar om elände och tråkigheter? Inte jag i alla fall. Ett tag läste jag en blogg som mest gick ut på att innehavaren klagade på sin lata pojkvän, hennes vänner som aldrig hörde av sig och hur tråkigt det var att vara arbetslös och inte ha något att göra. I VARJE inlägg. Snacka om tråkig blogg. Behöver jag säga att jag slutade läsa den efter typ en vecka? Vardagliga händelser kan vara kul att läsa om men de mest deprimerande detaljerna kan man ju faktiskt spara till ett annat ställe.

//Lina

Inga kommentarer: