Leta i den här bloggen

måndag 1 november 2010

När det står still

Igår träffade jag två personer som jag såg senast i Juni. Visst, vi har väl hörts på facebook lite då och då men inte mer. De ville veta vad som hade hänt sen sist. Och jag har ingen aning. Vad fan har hänt sen i Juni liksom? Jag jobbade hela sommaren, när jag inte jobbade umgicks jag med Daniel, min familj och mina vänner. Jag festade lite grann. Jag skaffade möbler och började sakta men säkert skapa mitt aldeles första egna hem (bodde i möblerad korridor innan). Jag genomlevde en finanskris. Jag blev superseriös med mina promenader, la om kosten lite och blev en aning smalare. Jag färgade håret mörkbrunt. Jag började distansplugga och trivdes bättre med det än jag någonsin trott. Jag insåg en massa saker om mig själv. Jag blev jätteförvirrad och lite deppig men det gick över. Jag fick en något mer stabil tillvaro. Kaoset börjar ordna upp sig. Jag fick ett av mina drömjobb som bartender. Jag lärde mig att vissa relationer inte är värda att anstränga sig för. Jag lärde mig att vissa är det. Jag blev ännu lite mer kär i min älskade Daniel.

Det är nog ungefär det jag har gjort sen i juni. Inget särskilt men endå, jag klagar inte för det här har varit en riktigt bra period, visst några downperioder har jag haft men för det mesta har jag varit glad :). Jag ångrar inte en sekund att jag flyttade tillbaka hit.

//Lina

Inga kommentarer: