Leta i den här bloggen

torsdag 4 november 2010

I know what I want, and I want it now!

Jag vill så himla mycket. Hela tiden tänker jag på saker som jag vill uppleva och saker jag vill lära mig. Ibland vill jag lite för mycket och då blir det kortslutning i min lilla hjärna och det brukar oftast sluta med att jag bara vill lägga mig under en filt och gömma mig. Men nu har jag tänkt massor på mina never ending promenader när jag verkligen inte kommer undan att fundera. Jag har kommit på en lista med saker jag vill göra inom en hyfsat snar framtid ca 1-2 år. Här är några av de sakerna:

- Jag vill börja träna. Skit samma vad det är men nästa vecka SKA jag börja med nåt. Har sagt det så jävla länge och det är ju bara oföretagsamhet som hindrar.

- Jag vill gå klart mitt program till varje pris. Vilket innebär en satans massa jobb i vår med juridik och ekonomi. Men det ska gå!

- Jag vill åka utomlands och jobba i ett par månader. Spelar inte så stor roll vart men helst ett soligt och varmt ställe alternativt England så jag får snacka lite engelska.

- Jag vill gå en Make-up artist kurs. Har inte kollat så noga men jag har för mig att någon har sagt att det finns kurser på typ en termin. Det vore idealiskt.

- Jag vill plugga något inom hälsa och träning. Bara för att.

- Jag vill ta körkort. Innan jag är 23 helst. Fråga inte hur det ska gå till men det ska det.

Jag vill däremot inte INTE:

- Sluta plugga, skaffa ett 7-4 jobb och stanna kvar i Västervik hela livet och bli en bitter och misslyckad människa som ångrar att jag aldrig gjorde det jag ville. Det är så lätt att fastna i rutiner och kanske det kan vara bra för vissa, alla är ju olika. Men jag har så mycket drömmar och idéer så jag skulle bli knäpp om jag inte utförde nåt av det. Vi får se hur det går med listan, antagligen kommer det att dyka upp mer saker allt eftersom. Men det är en början i alla fall :)

//Lina

2 kommentarer:

Matilda sa...

Fan Lina nu kör vi hårt! Låter som de bästa planerna ever!

Kaos-Lina sa...

Eller hur! Nu jävlar ska det bli struktur i livet! Juridik och ekonomi: here we come! :)