Leta i den här bloggen

torsdag 11 november 2010

Torsdag!

känner mig mycket bättre idag men fortfarande lite halvseg i huvudet. Sitter och kollar på Masterchef Australia och försöker hitta lite inspiration till uppgiften i Storytelling som jag har skjutit upp ett tag nu. Jag hatar luddiga uppgifter och den här är verkligen jätte-jätteluddig, "Visionsstory i Science Fiction-form med kärnan i företagskommunikation". Science Fiction-form? Den här kursen blir bara flummigare och flummigare.

För övrigt känner jag mig lite sunkig och tråkig. Tror att det beror på håret som verkligen MÅSTE klippas snart. Varför är jag så dum och prioriterar annat när det är något som faktiskt behövs. Pucko-Lina. Vill ju klippa topparna nu och klippa upp det lite så att det inte blir så kompakt. Sen ska sista resterna av den mörkbruna toningen ut och SEN efter mycket om och men ska jag bli blond igen (i dec-jan). Men absolut inte platinablond, aldrig mer. Jag tänker mig min egen mörkblonda med slingor i olika blonda nyanser. Det ska se naturligt ut och inte vara lika svårskött som helblont.

Igår följde jag ju med Danne när han skulle träna och där träffade jag Lina som är frisk- och skönhetsterapeut. Så himla kul att prata med nån som också är intresserad av skönhet och allt som hör till. Fick lite tips på vad jag ska göra med mina tragiska naglar så nu ska en nagelolja införskaffas. Hittade en här hemma när jag rotade i badrumsskåpet men den är nästan slut och ser lite halvfräsch ut så en ny sitter nog på sin plats. Vi diskuterade lite viktnedgång och nu har jag börjat fundera på om jag faktiskt äter för lite. Äter ju alltid frukost, lunch och middag på vardagarna och brukar få in nåt mellanmål också men på helgerna är det katastrof. oftast blir det nån kombination av frukos-lunch mitt på dagen och sedan middag sent på kvällen. Dessutom är jag rätt lat när det kommer till att laga mat åt mig själv så en vanlig lunch här hemma är en bit lax och ca 1,5 dl keso. Middag blir oftast nån sallad och sen tycker jag att jag har varit duktig och kan äta en muffins eller lite godis på kvällen. Inte bra, men nu ska det bli ordning. Ska följa med Daniel när han tränar lite oftare i fortsättningen också.

//Lina

Inga kommentarer: