Leta i den här bloggen

onsdag 17 november 2010

Budget tips!

Tänkte dela med mig av ett par tips på några av mina bugetfavoriter när det kommer till smink. Är man student så är man :)





1. Solpuder från H&M 59:- Ger en fin färg med lite lyster utan att bli glittrig. Lätta att få jämt med en bra borste och räcker i 100 år. Har haft mitt sen i juni och det ser nästan oanvänt ut.

2. Ögonskugga från Pierre Rene 39:-. Ett riktigt bra budget fynd. Lätt att jobba med och den här färgen är den perfekta rosa, ljus, kall och lite skimrande. Färgen jag använder är nr 30 och heter Pearl. Finns på Lindex och ICA Kvantum.

3. Concealer från Maybelline ca 89 :-. Täcker ALLT och sitter hela dagen. Härlig mousseformula som är lätt att jobba med och och passar både under ögonen och på finnar eller annat man vill dölja.

4. Ögonbrynspenna från H&M 29:-. Toppenbra penna som finns i flera färger för att passa alla, från blond till mörkbrun. Jag använder Light Brown som funkar till minaa färger. Den sitter bra och räcker länge.

//Lina

Inga kommentarer: