Leta i den här bloggen

fredag 1 juni 2012

Sommar?

Vad är detta? Kul start på sommaren, massa regn och 7 grader. Jag som hade hoppats på en riktig toppensommar. Men man har ju alltid så stora förhoppningar på sommaren i det här landet. Kanske för att det är så vidrigt väder för det mesta alla andra årstider.

Jag är så himla sugen på att boka en sista minuten tills om två veckor. Jobbar ju bara ett pass den veckan och det skulle man säkert kunna byta bort. Men var hittar man nån som kan dra med så kort varsel? Är ju inte särskilt sugen på att åka själv.

Hur som helst så borde jag göra upp någon slags plan för vad jag ska göra efter sommaren. Mitt vikariat går ut den sista augusti och sedan vore det ju bra om jag hade nåt annat att göra.

Intresseanmälde mig på en lägenhet häromdagen. Tror inte att jag får den men om jag skulle få den skulle det innebära en ganska stor förändring. Ny stad och förhoppningsvis ett nytt kapitel. Det känns som att jag har läst det här tillräckligt länge nu utan att komma någonstans.

Helst av allt skulle jag ju vilja hitta en lägenhet med min älskling någonstans där båda skulle trivas men det verkar ärligt talat helt omöjligt. Så jag får satsa på det näst bästa, en lägenhet som inte ligger alltför långt bort.

Jaja, nu är det snart dags att ge sig iväg till jobbet. Blir antagligen mycket att göra men då går ju tiden fort :)

1 kommentar:

Therese sa...

Jag vet hur de känns! Mitt vik är också slut i augusti och framtiden ser ju inte så ljus ut i kommunen.. Jävla pissvästervik! Du kunde ha kastat dig med mig och syrran men vi har ju redan bokat, ska åka den 12:e, skönt att komma ifrån de här eländesvädret.