Leta i den här bloggen

söndag 24 juni 2012

Midsommar

Jodå, det blev ett firande även detta år. Åkte ut till Björka på eftermiddagen och åt god sill-lunch, såg på när de andra lekte lekar (jag åt ju eftersom jag kom sent) och umgicks med trevligt folk. Sen drog några och badade men jag gillar ju inte isvakar så jag stannade kvar med några av de andra.

Kvällen blev rätt lugn för min del, vi grillade, drack lite vin och snackade om allt möjligt. Kände verkligen inte   för nåt hårt festande så vi gick hem till Dannes pappa där vi skulle sova ganska tidigt. Men jag hade kul så länge det varade. Synd att vi inte var så många i år bara men kul att det var bra folk, hellre kvalitet än kvantitet haha.

Dagen efter mådde jag skit fram till typ tre på eftermiddagen. Sjukt konstigt eftersom jag inte alls drack mycket. Men tror att det var en liten förkylning som bidrog till eländet också för jag hade ont i halsen och huvudet och kände mig såååå himla seg. Piggnade till  framåt kvällen då vi grillade och spelade spel med de som hade stannat kvar. Tyvärr kände jag inte för fest då heller så jag gick hem tidigt och vaknade pigg och glad imorse. Skönt att vara pigg och vara den som fick retas med de bakfulla. t.ex min man som vaknade runt 12 lagom pigg och glad haha.

Dagen gick åt till långfrukost, lite städning och ihoppackning och sedan fick jag skjuts hem av gulliga Björn så jag slapp ta tåget. Så skönt att slippa det. Faktiskt var det rätt skönt att komma hem till min lilla lägenhet och Lily som jag hade saknat massor. Att ett djur kan betyda så mycket! Min bebis.

Nu saknar jag min älskling istället, alltid är det något som fattas haha. Ska bara hänga en tvätt så ska jag gå och lägga mig för jag känner mig fortfarande lite förkyld. Är ledig imorn så hoppas på fint väder, vill ha sooool!

Inga kommentarer: