Leta i den här bloggen

måndag 11 juni 2012

Nya tag (igen)!

Godmorgon! Kom hem imorse efter en helg hos älsklingen och hos Ia i Linköping. Vi hade en toppenkväll med mysig hemmamiddag, förfest och utgång. Var superkul att träffa henne och de andra i kollektivet igen.

Igår kände jag verkligen inte för att åka hem och vara själv så jag stannade till hos Daniel och hade myskväll med popcorn och film. Bjöd över Peter och Therese också, kul att man har snälla grannar som man kan umgås med :). Vi planerade även in en liten kryssning i Juli som jag tror kommer bli sjukt rolig.

Något som inte är så kul är att jag har lyckats gå upp 1,5 kg över helgen. Jag veeeeet 1,5 kg är inte så mycket men när det har tagit mig tre veckor att gå ner dem är det inte kul att de kommer tillbaka över en helg. Men jag hoppas att det mesta är vätska. Som ni säkert vet svullnar man ju upp av alkohol och det har blivit en hel del av den varan denna helg.

Så nu är det superskärpning fram till midsommar. Två träningspass om dagen när jag är ledig och ett när jag jobbar. Maten ska skärpas till och det är slut med allt godis fram till dess. Har lagt upp ett träningsschema för den här veckan som ska följas slaviskt.

Måndag: Crosstrainer 30 min + Bodybalance 55 min
Tisdag: Crosstrainer minst 30 min
Onsdag: Body Combat 55 min + Sh'bam 45 min om jag får en plats, är bokad som reserv. Annars promenad på minst 40 min
Torsdag: Styrketräning + Bodybalance
Fredag: Promenad + Kondition på Actic

Som ni ser jobbar jag vad jag vet bara en dag denna vecka så då är det full fokus på träningen. Ska laga massa mat och fixa matlådor för att inte hamna i snabbmats-fällan och köpa hem frukt och nötter som snacks. På midsommarafton SKA vågen visa 54-54,5 kg om jag så ska dö på kuppen.

Allt går om man vill!

Inga kommentarer: