Leta i den här bloggen

måndag 26 mars 2012

Money, money, money

Sitter och betalar räkningar och ser mina stackars pengar fly innan de knappt hunnit landa på kontot. Blä för CSN säger jag bara. Men men, skönt att bli av med det. Och framför allt så är det skönt att faktiskt ha pengar att kunna betala med.

Något annat som slukar pengar rätt fort är smink, tycker alltid att det är något som är slut, och kläder/skor ska vi inte ens gå in på... Men nu har jag faktiskt rensat ur ännu mer ur min garderob som ska ut på tradera, inte för att det blir några mängder med pengar men några hundra extra är ju aldrig fel, och då kan man ju faktiskt unna sig lite nytt.

Något jag ska unna mig idag är nya träningskläder. Mina gamla är alldeles för stora så senaste tiden har jag kört på vanliga tights och linnen. Men nu ska jag investera i snygga och bra träningskläder så jag blir ännu mer peppad på att hålla igång. Ska ju tappa minst 2, helst 4 kg till 1 juni tänkte jag. Hade inte tänkt skriva något om det här ifall man misslyckas men nu har jag ju lite mer press på mig att anstränga mig. 

Ska även skaffa ett till gymkort via jobbet så att jag kan träna gruppträning som jag tycker är så kul, ser fram emot att varva styrketräningen med lite bodybalance och om jag vågar, något danspass. Tänkte även börja springa lite nu när vädret blir varmare.

Så nu är min utmaning till mig själv att lyckas bli av med dessa sista kilon som jag stör mig på, på 10 veckor. Det tycker jag är en rimlig tid även om man skulle få en svacka som sjukdom eller nåt liknande. Kommer upp med ett inlägg snart om hur jag ska gå tillväga.

Inga kommentarer: