Leta i den här bloggen

fredag 9 mars 2012

Fredagsträning!

Tycker faktiskt att jag varit väldigt duktig med träningen denna vecka. Oftast faller den ju bort när jag får jobba mycket men denna gång lyckades jag riktigt bra. Idag blev det 40 min simmning och 15 min cykel. Unnade mig en stund i solariet också så nu är jag inte riktigt lika likblek.

En annan sak jag är stolt över är att jag inte köpte hem något godis, chips eller liknande när jag handlade idag. Istället blev det massa nyttigheter. Det enda som inte var supernyttigt kanske var kesellan, det blev med rabarber och som ni kanske vet så är ju de smaksatta kesellorna sötade. Men det var inte så mycket socker och det är ju garanterat bättre än godis.

Jag tänkte köra igång med LCHF lite mer noggrant nästa vecka, har blivit rätt slarvig på sistone och det märks, godisberoendet som jag blev av med i somras har kommit tillbaka och det ska bort nu. Vill ju inte förstöra all träning med att äta massa skräp.

Så tanken är att jag ska äta lchf-mat i så stor utsträckning det går på vardagarna och på helgerna får jag äta vad jag vill. Då blir det inte tråkigt och jag förbjuder inte mig själv att äta något.

Jaja, det var allt matsnack för denna gång. Gilla gärna om ni vill att jag skriver mer om detta, jag tycker att det är jättekul men det kanske inte ni gör?

Ha en härlig fredagkväll!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Jag tänkte bara tipsa om ett litet evenemang som kan hjälpa till med träningen eller vad man nu vill. Jag ska satsa på det här, du kanske också vill vara med :)
http://hundragrymmadagar.shapemeup.se/anmalan