Leta i den här bloggen

onsdag 7 mars 2012

Mattips!


Efter en ganska lång dag på jobbet kände jag inte för att laga någon avancerad mat. Kollade i frysen och hittade lax och då kom jag på en rätt som jag tänkt testa länge och köpte hem ingredienser till förra veckan, nämligen Ädelostfylld lax med avokadosallad.

Hittade rätten på Thereses blogg och tyckte att det lät så gott och efter att ha testat själv kan jag meddela att det var helt otroligt gott. Så himla fräsch och härlig sallad och lax är ju aldrig fel. Sen tog det ju bara 20 min sammanlagt att tillaga den och det var så lätt att ett barn hade kunnat fixa den. Superrätt som kommer att bli en klassiker här hemma. Ni måste testa!

HÄR hittar ni recept!

2 kommentarer:

Thea sa...

Mmmmmums, kul att du också gillade den! Jag älskar både lax, advocado och ädelost så de kunde ju inte bli bättre, sen är de ju som du säger så jäkla snabbt och smidigt :) Alltid fräscht att ta en sallad ibland och slippa allt flådigt fett.

Kaos-Lina sa...

Ja den var verkligen en fullträff! Perfekt när man är trött efter jobbet och bara vill ha nåt snabbt och gott. Så känner man sig lite nyttig också :)