Leta i den här bloggen

måndag 11 april 2011

Monday!

Har ju helt missat att blogga i helgen eftersom jag har haft fullt upp med projekt "mitt nya jag". En del av detta projekt går ju ut på att GÖRA saker istället för att sitta hemma och önska att jag gjorde dem.

Så!

I fredags väntade jag in min älskling som slutade lite tidigare på jobbet, så åkte vi och fikade på Tant Grön med Johan och Maria. Så kul att de ska flytta hit igen! Efter fikat var vi ambitiösa och åkte och tränade. Jag körde 35 min crosstrainer, 20 min styrka och 25 min powerwalk. Var lite halvt slut efter det kände jag så vi åkte hem och slappade ett par timmar, åt mat och gjorde oss iordning. Framåt 21.30 bar det av hem till Maja som hade övergivit betongen (Rinkeby) för en helg och kommit "hem". Kul att träffa henne och alla andra som var där såklart. Men att festa med Ia kan ju aldrig bli fel hehe. Som tur va för min ekonomi (och mitt rykte) blev det ingen utgång utan vi höll oss hemma hos Maja hela kvällen.

På lördagen var jag lite seg (rödvinets fel) så vi tog det rätt lugnt på förmiddagen. Vi gick en sväng på stan och kollade lite sen åkte vi hem till min pappa och åt lunch med honom och mina syskon. Kvällen spenderades med min älskling, vi bestämde oss för att ha en myskväll bara vi. Det blev hämtmat, ett skumbad med tända ljus och så somnade vi till en film.

Söndagen innebar en tur till gymmet igen, 30 min crosstrainer, 20 min styrka och 25 min poerwalk igen. Känner mig duktig som fixade in ett pass på helgen också. Efteråt körde vi upp faderskapet och lilla bror till Biltema där en cykel inhandlades. Sen höll jag på att svälta ihjäl så vi köpte en grillad kyckling och gjorde sallad och kroketter till. På kvällen blev det ett spontanbesök hos Robin och Johanna, lika trevligt som alltid, där bjöds det på varma mackor och så fick vi se den nya Mc:n som var sjukt snygg. Blir alltid så inspirerad när jag är hos dem för de har alltid nåt spännande projekt på gång :)

Idag då? Idag har jag varit "fast" i Björka och bara slappat, gått långpromenad med hunden och planerat en massa. Ikväll tog jag och brorsan tag i att fota allt som jag skulle lägga ut på Loppissidan på facebook så kolla in den för det finns allt möjligt där som vill ha ett nytt hem.

Nu ska jag ta tag i mina stackars naglar som har tagit såååå mycket stryk av all förstärkning. Ska ge dem lite kärlek nu när mannen inte är här :P

//Lina

2 kommentarer:

Johanna sa...

Ha ha vad söt du är lina!!!!:)

Kaos-Lina sa...

Ja det är alltid så kul att komma hem till er för det händer alltid nåt :)