Leta i den här bloggen

tisdag 19 april 2011

Hur mycket kan man borra???

Ja, tillbaka till mitt största problem just nu: Borrandet. De håller ju på att installera ett nytt system för hur man ska ta sig in i mitt hus. Innan har vi haft en portkod och det har funkat bra tycker jag, men tydligen finns det de som inte tycker det för nu ska det bli porttelefoner, elektroniska nycklar m.m m.m, och för att få igång detta måste man tydligen borra 8 timmar i sträck i 7 veckor... ORKA! Vet ni hur högt det låter eller? Som att nån borrar 5 cm från ditt öra typ.

Så detta med sömn är ju bara att glömma att få nån ordning på. Helt ärligt kan jag inte komma ihåg när jag senast sov en hel natt utan avbrott. Såhär ser det oftast ut på ett ungefär.

00.00 går och lägger mig, tänker efter vad jag ska göra nästa dag, om jag glömt nåt eller om jag borde göra nåt annat.

00.30 somnar

02.30 vaknar, ligger och vrider på mig i en halvtimme ungefär, funderar på om det kanske är en mördare i lägenheten, går och kissar. Typ.

03.00 Somnar om.

04.30 Fiskmåsarna på taket vaknar. Tjena, försök sova när det låter som att någon mördar katter utanför.

05.00 Somnar om ändå

06.30 Borrrrrr....Borrrrrrr.....Borrrrrr

07.00 Familjecentralen öppnar = hundra skrikande barn utanför fönstret (idag gick även deras brandlarm också, toppen)

09.00 Väckarklockan ringer och jag stänger av den för att det känns som mitt i natten.

10.00 Vaknar och går upp, fortfarande tröttare än döden.

Visst, det verkar som lyxproblem men om man aldrig får sova en hel natt så kan jag ju säga så mycket som att energin inte är på topp. Hopplöst är det.

Anyhow, idag har jag hunnit med att göra lite affärer (sälja ägodelar), bli bjuden på lunch på Tant Grön (supergod skaldjurssallad) och få ett erbjudande om jobb som jag ska fundera på. Ska fortsätta dagen med att åka och träna, tvätta och åka ut till mamma för att fota lite grejer som ska säljas. Det är väl det tror jag...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Din var fulare än Kissies..

Kaos-Lina sa...

Kanske det, men jag är snyggare än Kissie så det jämnar ut sig i längden haha

Anonym sa...

Tycker inte jag :)

Anonym sa...

+ är det skillnad mellan blogg och utseende på ansiktet/kroppen.

Kaos-Lina sa...

Nähä? Är det? Jag trodde att det var samma sak... Så dumt av mig :P