Leta i den här bloggen

fredag 1 april 2011

Irriterad!

Men gud! Hur svårt är det för människor att hålla det de lovar? Jag är så trött på att höra "jag gör det nästa vecka", "Du får besked imorgon" och "du får svar om ett par dagar". Säg inte det om du inte menar det. Varför ska det vara så förbannat svårt att bara göra något om man säger det? Vist, alla glömmer och det är helt ok men att upprepade gånger strunta i att göra det man lovar? Inte ok. Och att låta bli att svara på frågor som faktiskt är jävligt viktiga och skulle ta bort stora delar av min ångest? Absolut inte ok!

Jag verkar ha oturen att råka ut för sådana människor onormalt ofta för här händer ta mig fan aldrig nåt! Folk bara lovar och lovar och jag väntar och väntar. Men nu skiter jag i att vänta och gör allt själv istället, det är ju tydligen det man måste göra för att nåt ska bli gjort.

Hörde ett engelskt ordspråk häromdagen som jag tror löd såhär: Love one, trust few and always paddle your own canoe.

Det är väl så det ska vara antar jag.

//Lina

Inga kommentarer: