Leta i den här bloggen

måndag 25 februari 2013

Härliga Måndag!

Det är inte ofta en måndag är just såhär bra som denna. Har varit ledig och spenderat dagen med att fika med min syster, äta lunch med fina tjejer från jobbet plus två söta bebisar, en härlig ridtur på finaste hästen och nu har jag placerat mig i soffan med en kopp te och väntar in Game of Thrones.

Flyttade ju i lördags och jag trivs så himla bra i nya lägenheten. Har nästan fått allt på plats förutom mina kläder som just nu tar över köket. Ska fixa med det imorgon tänkte jag.

Det värsta med att leva i ett halvt uppackat kaos upp är att jag inte vet vad som är i vilken kartong/säck och ibland blir jag lite smått förvånad när jag packar upp. Ris i skolådan t.ex. Eller socker bland böckerna. Och vart alla mina strumpor tagit vägen är en gåta som antagligen kommer att förbli olöst.

Detta kan bero på att jag inte direkt var i mitt livs bästa form när vi skulle flytta. Hade fått stränga order att inte vara bakis och jag önskar att jag kunde säga att jag lyssnade. Skulle ju bara gå ut och ta ett glas vin med mina kollegor men ödet ville något annat haha.

Hade en sjukt trevlig kväll och den hade fått ett ganska lugnt (med mina mått mätt) avslut om jag inte kommit hem och upptäckt att portnyckeln var kvar inne i lägenheten. Kom alltså inte in i huset. Mobilen var urladdad och utan att gå in på detaljer så bjöd jag helt enkelt in mig själv på efterfest i Johannesdal. Mycket mysig kväll med världens godaste och kanske starkaste martinis. Somnade strax efter 4 och hade väckarklockan ställd på 7.30. You do the math.

Tack vare min familj och extrafamiljen gick det bra trots att jag var så trött att jag inte ens visste vilken adress jag skulle flytta till. Men allt löste sig och nu ser jag fram emot att komma i ordning i den här lägenheten. Nu börjar ett nytt kapitel och det ska bli så bra!

Nu börjar GoT, hörs imorgon!

Inga kommentarer: