Leta i den här bloggen

torsdag 7 februari 2013

60 frågor


1. Hur gammal är du?
24
2. Hur gammal känner du dig?
Har ju fastnat på 22. Men ibland känner jag mig som 100.
3. Vad har du gjort i dag?
Jobbat, ätit, pratat i telefonen med Cajsa och kollat på TV.
4. Vilken film såg du senast?
Såg På Smällen igår.
5. Vem ringde du senast?
Anna tror jag.
6. Är du besatt av någonting?
smink, utseende överlag, att "lyckas".
7. Är du rädd för blod?
Ja, jag tycker att blod hör hemma inne i kroppen, inte utanför.
8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu?
Är hemma. I min lilla etta. Sitter i soffan. Det är lite stökigt. Bra så?
9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige?
Ingvar Carlsson, Carl Bildt, Olof Palme och Göran persson. Sen tar det stopp. Per-Albin Hansson vill jag säga också men är osäker.
10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga?
Nepp, borde kanske ha gjort det haha.
11. Vilken färg är dominerande i din garderob?
Svart och vitt. Är ganska klassisk av mig (fint ord för tråkig)
12. När vaknade du i dag?
8.30 ca
13. Vilken är din favorithögtid?
Gillar julen och påsk.
14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
Spanien skulle vara nice.
15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till?
Överum? haha näe, men alla små orter i småland som jag har tvingats besöka när jag pendlade till Växjö.
16. Hur vill du tillbringa din pension?
I ett litet hus i Spanien med min man (förhoppningsvis har jag väl hittat en man tills dess) och ett par husdjur.
17. Vad lyssnar du på just nu?
TV:n
18. Har du någon gång brutit ett ben?
Nej, men spräckt hälbenet en gång när jag var typ 2.
19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?
Ägg, ost, avocado, grädde och kaffe.
20. Vem är din favoritkändis?
Har ju en liten besatthet när det gäller Johnny Depp. 
21. Vad är du på för humör just nu?
Bra efter att C peppat mig :)
22. Vilka världsdelar har du varit i?
Europa, än så länge.
23. Snarkar du?
Ja det händer.
24. Vilka yrken har du provat på?
Hmmm. Vad har jag inte testat haha. Telefonförsäljare i 1 månad, Croupier på helgerna i ca 2 år, Bartender i ett par månader, Receptionist två somrar, skoförsäljare en sommar, knackat dörr och sålt viasat-abonnemang i tre skräckinjagande dagar och nu är jag på Bolaget. Har säkert glömt nåt.
25. Hur går du helst klädd?
Classy men casual. Gillar att känna mig fin men inte överklädd, ett par snygga byxor och en enkel men fin tröja till vardags och små korta klänningar till fest. Gärna svart och vitt med snygga detaljer. Gillar enkla smycken och iögonfallande skor med höga klackar. Är nog ganska "tjejig" i min stil. Önskar att jag kunde va lite rockigare ibland men det ser mest fel ut.
26. Vilket stjärntecken är du född i?
Skorpion. När jag berättade det för en kollega sa hon "Åh, en sexfantast!" haha.
27. Vilket är ditt favoritgodis?
Lakritsstänger med mint i, sötlakrits, marabou gräddnougat och helnöt, marsmallows, de små hallon och blåbärs plupparna och sura colaflaskor. 
28. Vad sa du senast?
Hej då, sov gott. Till C.
29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
Svenska, Engelska, och spanska.
30. Vad har du på dig just nu?
Svarta mjukisbyxor och vitt och grått linne.
31. Vilken är din favoritaffär?
Ikea, love it!
32. Vad har du för storlek i kläder?
34-36 ungefär.
33. Vad har du i dina fickor?
På jobbet har jag tusen saker, hemma så lite som möjligt. Snorpapper är en återkommande favorit.
34. Vad köpte du senast?
Mat.
35. Hur många gånger har du flyttat?
Tre. Om man inte räknar när jag bott tillfälligt hos kompisar, då blir det 5.
36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med?
iphone (med evighetsbatteri) solskydd och vatten.
37. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
HAHA! Om någon tror att jag är en morgonmänniska så har nog den personen befunnit sig under en sten de närmsta 10 åren.
38. Senaste filmen du såg på bio?
Mammas pojkar. Helt ok.
39. Har du blivit sydd någon gång?
Nej, tack och lov.
40. Har du någon gång badat naken utomhus?
Ja när jag var liten.
41. Vad åt du till frukost?
Hallonsmoothie och en lowcarb pannkaka.
42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?
Oj, då var jag 14. Misär för det mesta. Hatade skolan, hatade hemma, tyckte nog bara om mina vänner och hästarna. Var skoltrött som fan och olyckligt kär. Tur att det blir bättre med tiden. 
43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning?
No har ju inte ens körkort.
44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
Mina kollegor är alltid snälla. Min extrafamilj brukar låta mig bestämma middag, det är gulligt.
45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover?
Bredvid mig i sängen. Så tragisk är jag. 
46. Vad var det sista du åt?
En bit Marabou helnöt.
47. Vem är världens vackraste kvinna?
Svårt, Kate Hudson kanske.
48. Är du blyg?
Nja, inte särskilt. Men lider av någon slags selektiv touretts som gör att jag ALLTID måste berätta massa sjuka saker om mig själv för folk jag tycker om och vill göra ett bra intryck på. Väldigt kontraproduktivt.
49. Vilken var den sista konserten du var på?
oj fan va längesen det var. Kommer inte på nåt.
50. Vad heter du i andra namn?
Pernilla Kristina
51. Har du varit med om en bilolycka?
En gång blev vi påkörda när jag var typ 10. Men inget allvarligt.
52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet?
Ja absolut.
53. Vilken är den roligaste träningsformen?
Rida. Tolka det som du vill.
54. Har du några husdjur?
Ja, mina älsklingar.
55. Vill du gifta dig?
Ja jag tror det. Vill ju ha världens finaste och roligaste bröllop.
56. Var växte dina föräldrar upp?
Mamma i Västervik, Pappa lite överallt mellan Norrköping och Västervik. 
57. Har du någon gång ringt polisen?
Ja kanske 5-6 gånger med varierande resultat.
58. Har du svenskt ursprung?
Ja, tråkigt nog. Hade gärna haft något mer spännande.
59. Har du, eller har haft, något smeknamn?
Min pappa kallade mig Linus när jag var liten, kul när han skulle ropa in mig till middagen liksom. Nu är det mest Lini som gäller. Och snuttan eller vad säger du Cajsa? :P
60. Vilka är dina största svagheter?
Jag tänker antingen alldeles för mycket eller inte alls, är för snäll mot vissa och har ingen karaktär haha.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Läste dina frågor! Det är hur snyggt som helst med en tjej som bär casual/classy en tjej som står för sin stil och utseende är oerhört attraktivt framförallt med dina vackra ögon!

/hemlig beundrare

Kaos-Lina sa...

Tack! Nu blir jag nästan generad ;).

Anonym sa...

Men det tycker jag inte du ska behöva bli ;)

/Den mystiske beundraren

Kaos-Lina sa...

Men nyfiken blir jag allt :P