Leta i den här bloggen

onsdag 13 februari 2013

Glad!



Idag är jag riktigt glad! Gårdagen fick ett sånt bra avslut så den känslan satt kvar imorse. Min blivande hyresvärd vill skriva kontrakt imorgon och det kommer en tjej som verkar väldigt seriös och kollar på min nuvarande lägenhet idag (de som skulle kommit igår tänker jag inte ens kommentera). Håller tummarna för att hon tar den men annars har jag en annan plan. Tror att jag har kollat lite för mycket på Gossip Girl eftersom jag börjat smida planer haha.

Hur som helst så hade jag en så himla mysig eftermiddag hos hästarna också. Även om det inte blev som det skulle eftersom vi kom ut för sent för att rida i ridhuset (det är ridlektioner mellan 17-21) och Malins andra häst var halt så jag och Gillie tog ett varv själva på grannens fält. Så himla mysigt att rida i snön utan att oroa sig för halka och Gillie gick så himla fint. Älskar när ridturen känns så klockren. Framförallt så älskar jag den lilla hästen så mycket! Hon är verkligen helt perfekt för mig.

Idag är jag ledig precis som igår och även imorgon. Och innan någon kommenterar om hur lyxigt det är så kan jag tala om för er att detta beror på att jag har jobbat så sjukt mycket över mitt kontrakt så jag har en massa timmar jag kan vara ledig med gott samvete. Det lönar sig att jobba hårt.

Ska ägna dagen åt att börja rensa mitt förråd. Jag fattar inte hur mycket grejer jag har egentligen. Ska försöka göra mig av med så mycket som möjligt innan jag flyttar. Jag vill inte släpa med mig en massa onödiga grejer. Nu börjar en ny era och det ska bli så otroligt skönt!

Haha, precis när jag skrev detta så blinkade mobilen till och jag blev ännu gladare, tänk att även små saker kan göra så mycket. 

Nu ska jag byta om och gå en promenad med ett litet stopp på jobbet där jag ska lämna fika. Jobbar på att bli en bättre fika-ansvarig :)

Toodeloo!

Inga kommentarer: