Leta i den här bloggen

måndag 7 februari 2011

Dag 11 - Mina syskon

Mina syskon. Ja vad kan man säga om dem? De heter Anna och Johan och är båda 16,5 år gamla eftersom de är tvillingar. Det är ganska stor åldersskillnad mellan oss (5,5 år) så när vi var små tyckte jag att de var väääärldens jobbigaste som bara skrek hela tiden. Förstod inte alls varför alla ville titta på de "små söta" bebisarna. Jag var nog ganska avundssjuk på att de fick all uppmärksamhet, jag kommer ihåg att jag brukade sätta äggklockan på typ 1 minut när min kompis ville leka med dem, så fick hon en minut på sig haha.

När de blev lite större var de ju lite roligare att leka med, och att reta haha. Oftast gaddade vi ihop oss två stycken och terroriserade den tredje. Vi var ensamma ganska mycket eftersom mamma jobbade på kvällarna och pappa var ofta sjuk så han sov mest när han kom hem från jobbet. Då var det jag som fick passa dem. Minns att jag brukade försöka ha dem som slavar och typ städa mitt rum men det gick ju sådär haha.

När jag kom upp i tonåren tyckte jag nog mest att de var jobbiga småbarn. Men jag och syrran umgicks en del eftersom vi red båda två. Några somrar hade vi sommarhästar och då hade vi för det mesta rätt kul även om hästarna vi fick var helt galna ibland. Johan och jag har alltid varit mest lika till sättet men det blev mer att jag och Anna gjorde grejer ihop eftersom vi var tjejer och hade lika intressen. Stackars Johan blev lite utanför. Ett roligt minne är när jag och Anna lackade naglarna när jag var kanske 11 och de 5. Då grät Johan för att han inte fick ha nagellack så till sist fick han genomskinligt som lyste i mörkret (som vi sa var det coolaste)så att han inte skulle va ledsen.

Nu för tiden umgås jag nog mer med Johan än med Anna efterom vi är mer lika. Bråkar inte så ofta med dem längre vilket är skönt men jag har nog kvar lite av mitt storasystersätt och kör med dem ibland, men det behöver de nog ;).

Hur som helst så tycker jag väldigt mycket om mina syskon trots våra olikheter och
att de driver mig till vansinne ibland :P



Typisk bild från när vi var små. Anna försöker hugga Johan i huvudet med en sked.

//Lina

Inga kommentarer: