Leta i den här bloggen

torsdag 19 februari 2009

Pms och fotgängaren från helvetet!

Alltså va fan är det med fotgängare i den här stan? Va?! Är det så jävla svårt att flytta sig en halvmeter så jag slipper hamna i diken, på gräsmattor och snart i sjön? Helt ärligt, har ni aldrig hört en ringklocka förr? Då ska jag Informera er om vad som förväntas av er när ni hör det ljudet igen, FLYTTA PÅ ER!!! Ni behöver inte slänga er 5 meter från vägen men kliv åt sidan för guds skull! Idag var jag med om den värsta upplevelsen i samband med fotgängare någonsin, seriöst, jag är skadad för livet. Jag kommer och cyklar helt lugnt på det som jag tror är en cykelbana och är rätt nöjd med att inte trängas med lunchtrafiken på vägen när jag möter 3 pensionärer och en medelålders man som måste gå i bredd av nån jävla anledning. När jag ska möta detta sällskap kliver inte medelåldersmannen åt sidan utan kliver rakt framför mig. Mina fotbromsar fungerar knappt och handbromsen var frusen så problem uppstår. Jag försöker styra undan, mannen blockerar mig, jag håller på att köra in i en stolpe och ut i trafiken där en bil måste väja och en annan tvärbromsa, jag får panik och stannar genom att sätta i fötterna.

Idioten: Tänkte du cykla här? Va? Va? (Viftar med armarna och ser allmänt efterbliven ut)

Jag: Ja hellre än att bli överkörd

Idioten: Det här är en trottoar, du får inte va här, jag som fotgängare gillar inte det.

Jag: Nähe, och jag gillar kanske inte att du ställer dig framför mig när jag inte kan bromsa ditt JÄVLA PUCKO!!

Idioten ser chockad ut

Tant: Men vad sa hon för nåt?

Jag cyklar vidare och tänker att jag ska stanna hemma när jag har pms. I alla fall undvika stadstrafik runt lunch.

//Lina

Inga kommentarer: