Leta i den här bloggen

måndag 23 februari 2009

Det känns inte riktigt bra nu...

Näe, reklamen har rätt, det känns inte riktigt bra nu. Jag blev lite oplanerat kvar i Västervik en extra dag och missade första föreläsningen på den här delkursen. INTE BRA! Dessutom har jag inte haft råd att beställa några böcker än, det är inte heller så bra. Som tur är har jag haft en bra helg. I fredags umgicks jag med min familj, främst mor som hade saknat mig lite. På lördagen blev det lunch hos pappa med mina syskon och Danne. Det va mysigt och lönsamt eftersom min far så snällt sponsrade hemresan, där fick jag 100 spänn över. Nice. Kvällen spenderades hos Johan i Helgenäs där vi fick dricka gratis mot att vi städade dagen efter, en väldgt bra deal eftersom jag får städryck när jag är bakfull, ju grisigare desto bättre, jag älskar det, jag undrar om det är normalt. Det blev hur som helst en trevlig kväll med goda drinkar, fia med hutt ( = många shotar för mig) och trevligt folk. En hyfsat lugn kväll om man bortser från att jag var lite borta ett tag och att Johan och jag bestämde oss för att fälla en tall kl 01 ca. Det va kul. Sen ville jag prova att fälla ett litet träd men det avstyrdes tyvärr. Kanske va tur det hehe.

Dagen efter blev det lite jobbigt när den enda bussen hade gått och det va alldeles för halt och för mycket snö på vägarna för att ta sig fram. Så jag blev kvar i Helgenäs utan telefon mottagning hela dagen. Dessutom missade jag när killarna gjorde en brasa av tallen + skräp för att jag fick städa köket (som tog ca 8 timmar) så jag va lite grinig ett tag. Men det hjälpte när jag fick mat på restaurang Tindered, tack Johan.

Ett tips från läktaren: Om ni nån gång vill känna er riktigt sunkiga, prova att vakna upp lite lätt bakfulla på en tunn madrass på ett dammigt källargolv med en ölburk i handen och en burk honung som kudde.

//Lina

Inga kommentarer: