Leta i den här bloggen

måndag 16 februari 2009

Inte Godkänd

Jag har en Granne/vaktmästare/datamagiker som bor på källarplanet i mitt hus och lystrar till namnet Niclas. Ibland kommer han upp på övervåningen och kollar läget. Ett sånt tillfälle var i Söndags när Anders och Mimmi va här. Anders kommer ut ur mitt rum och hälsar på Niclas som stormar in i köket där jag sitter.

Niclas: Nej, Jag har inte godkänt honom, nej nej nej!!!

Jag: Va??

Niclas: Jag har inte godkänt honom och jag tänker inte göra det heller!!

Jag: Vem??

Niclas får inte fram nåt ord utan pekar bara upprört mot hallen.

Jag: Vad pratar du om??

Niclas: Du kan inte dejta honom, jag godkänner honom inte, du FÅR inte dejta honom!!

Jag fattar äntligen att det är stackars Anders han pratar om och kan förklara situationen för en lättad Niclas som nu kan återgå till sina sysslor när jag har lovat att han ska få träffa min riktiga pojkvän när han kommer hit.

Känns tryggt att nån bryr sig :P

//Lina

2 kommentarer:

Anna Falkenström sa...

hahahaha, underbart!! vår egna lilla vakthund ; ))

Kaos-Lina sa...

Eller hur! Niclas vakar över oss :P